ОБЕЛЕЖЕН ПОЧЕТАК ШЕСТОГ ЦИКЛУСА ПРОЈЕКТА "ЗАСАДИ ДРВО" Циљ је милион посађених стабала која расту у нове шуме
Данас је званично обележен почетак шестог циклуса пројекта „Засади дрво“, који су покренуле компаније WMG (Wireless Медиа Гроуп) и дм дрогерие маркт.
Ове године под слоганом "ЗАСАДИ ДРВО – НА КОРАК ДО МИЛИОН" постављен је амбициозан циљ – садња додатних 200.000 садница до краја априла 2025. године, чиме би се достигла импресивна бројка од милион посађених стабала.
Почетак шестог циклуса пројекта „Засади дрво“ обележен је у Ботаничкој башти представљањем досадашњих резултата, као и будућих активности, у присуству партнера и амбасадора пројекта, представника дипломатског кора, познатих личности и инфлуенсера.
Догађај су званично отвориле Ирена Петровић, директорка WMG фондације, и Тања Костић, вођа тима за друштвену одговорност и ПР дм Србија. Гостима су се обратиле и амбасадорке пројекта, глумица Христина Поповић и теквондисткиња Александра Перишић, а након уводних обраћања уручене су захвалнице партнерима и појединцима који су допринели реализацији пројекта у претходним сезонама.
Као и досад, у оквиру новог циклуса пројекта „Засади дрво“ планиране су разноврсне активности које настављају досадашњу праксу, као што су сакупљање семена, озелењавање градова и школских дворишта широм Србије, као и едукативне радионице за најмлађе.
О пројекту су говорили представници компанија WMG и дм дрогерие маркт: Ана Алексић, чланица управе WMG, и Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија.
Ана Алексић, чланица управе компаније WMG, тим поводом је изјавила:
– Када смо покренули пројекат „Засади дрво“, имали смо визију од минимум милион стабала и она је деловала потпуно неоствариво.
Током година, пројекат се афирмисао као једна од кључних иницијатива за очување животне средине у Србији не само наше компаније већ и наших партнера. Ове године нови циклус управо отварамо са планом да засадимо милиониту садницу, пет година након почетка. „Засади дрво“ представља много више од иницијативе за садњу; то је покрет који окупља институције, организације и појединце око заједничког циља – стварање здравијег и зеленијег окружења за будуће генерације. У WMG компанији, која је лидер у областима дигиталне трансформације и медија, свесни смо одговорности када је реч о покретању, спровођењу и промоцији иницијатива у области одрживог развоја и наглашавамо њихов значај за будућност, због чега је одрживост постављена као приоритет у свим аспектима пословања WMG.
Милионита садница није само број, она симболизује заједнички труд свих учесника овог пројекта и представља одраз колективног труда наших партнера и волонтера, а њен утицај далеко превазилази пуку статистику. Сарадња са дм дрогерие маркт, као и са бројним институцијама, и укључивање великог броја грађана потврђују растућу важност овог пројекта, а свака посађена садница представља наш заједнички труд и посвећеност. Верујем да заједно можемо учинити да милионита садница постане инспирација за све нас да активно доприносимо очувању природе. Захваљујући овом пројекту не само да садимо дрвеће већ и развијамо свест о еколошкој одговорности – закључила је Ана Алексић.
– Као компанија која своје пословање темељи на друштвеној одговорности, поносни смо што смо 2019. године започели иницијативу „Засади дрво“. Верујемо да садња дрвећа не представља само еколошки чин већ и симбол друштвене одговорности компанија које препознају важност заштите животне средине. Ова акција указује на преданост заједници и будућим генерацијама, показујући да велике корпорације могу играти кључну улогу у очувању природе. Сада, када се приближавамо остварењу нашег првог МИЛИОНА садница, осећамо дубоку захвалност према свима који су нас подржали на овом путу. Наша заједничка посвећеност и труд показали су да када се удруже снаге, можемо постићи велике ствари – изјавила је Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија.
Подсетимо, током пет циклуса пројекта „Засади дрво“, захваљујући партнерима и волонтерима, посађено је 800.000 садница на 400 локација широм Србије. Посебну пажњу посветили смо озелењавању градова. Садили смо на 27 градских локација, од тога чак пет у Београду, где је посађено 6.700 садница. Паралелно са акцијама садње, реализоване су бројне друге активности: прикупљено је осам тона семена, очишћена је дивља депонија код Бачке Паланке која се простирала на два хектара и претворена у зелену оазу, где је засађено око 6.500 садница багрема и сибирског бреста, осликана су два мурала на тему екологије у Београду и Чачку. У циљу едукације и промоције еколошке одговорности као услова за стварање одрживе будућности, организовано је 45 едукативних радионица за предшколце, школарце и студенте и пласирано више од 2.000 медијских објава посвећених екологији.
Пројекат „Засади дрво“ покренуле су компаније WMG (Wireless Медиа Гроуп) и дм дрогерие маркт, а уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде – Управа за шуме, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ЈП „Србијашуме“, ЈП „Војводинашуме“, Покрета горана Србије, Привредне коморе Србије, Ботаничке баште „Јевремовац“, Биолошког факултета Универзитета у Београду, Шумарског факултета у Београду, Шумарске школе Краљево, Завода за заштиту природе, Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине, Института за шумарство и ЈКП „Зеленило Београд“.