СИМБОЛ ЈУГОСЛАВИЈЕ ПОСТАО СИМБОЛ ТАЈМС СКВЕРА! Познат као црвени киоск са исписане три речи - виршле у земички (ФОТО)
Истина, Њујорчани неће на њему моћи да купе виршле, али су током целог маја месеца могли да слушају музику
Седамдесете и осамдесете године прошлог века донеле су у Београд један од симбола овог града, па и Југославије, којих се сви који су имали прилике да одрастају у ово време, сећају са сетом. "Црвени киосци" са исписане три речи - "виршле у земички", заправо се зову "К67" и један такав киоск однедавно се налази и на чувеном Тајмс скверу.
СРБИЈА КРОЗ ОЧИ КИНЕЗА - КАКАВ УТИСАК ОСТАВЉАМО ДРУГИМА: Породица Канг о животу у нашој земљи и лепим девојкама (ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТНИ ЕКСПОНАТИ: Фрањо има необичан хоби, а у његовој колекцији постоје предмети стари преко једног века (ФОТО)
НЕДОЗВОЉЕНИ СИМБОЛ - АЛБАНСКИ ДВОГЛАВИ ОРАО: Шта значи овај знак и зашто је проглашен за провокацију?
Истина, Њујорчани неће на њему моћи да купе виршле, али су током целог маја месеца могли да слушају музику, будући да се у "црвеном киоску" налази ди-џеј "Лот радија", као део уметничког пројекта "Тајмс сквер трансмишнс 2021."
"Током месец дана ди-џеј резиденција биће винтиџ црвени киоск К67 из 1960-их, постаће ди-џеј платформа и свакодневно ће емитовати музику уживо између 10 и 22 сата. Посетиоци њујоршког Тајмс сквера могу да уживају у мелодијама лично или онлајн, пратећи видео пренос", наводи се на сајту пројекта.
Ово ипак није први пут да се један од симбола Југославије налази у Њујорку, будући да је један К67 део сталне поставке Музеја модерне уметности у том граду.
Пољопривредни комбинат Београд био је највеће предузеће социјалистичког доба, са огромним производним и прехрамбеним капацитетима. Челници предузећа крајем 60-их година су дошли на идеју продаје хране на улицама. На срећу многих становника Београда, расписује се конкурс под називом "Београдски киоск", за архитекте који ће замисао спровести у дело.
Тако 1967. године на конкурсу побеђује пројекат младог словеначког архитекте Саше Ј. Махтига који је садржао пластичне киоске, под стручним називом К67 ( К-киоск, 67-година када су пројектовани). Њих је било могуће поставити самостално или као удружену композицију и предложени су у више боја попут плаве, беле, жуте и црвене.
Овај револуционарни пројекат је са одушевљењем примљен код нас, а још када је у киоске смештена храна за понети, почела је нова епоха у Београду.