ДА ЛИ НА АУТО-ПУТУ СМЕ ДА СЕ ВОЗИ ЗАУСТАВНОМ ТРАКОМ?! Шок речи професора, коначно решена дилема Срба
Професор Милан Вујанић објашњава нова правила аутопута и мотопута у саобраћају.
Београђани се увелико привикавају да уместо "ауто-пут" кроз Београд изговарају нови израз "мотопут". А возачи? Да ли се привикавају на нова правила и да ли смеју да користе све, па и зауставне траке?
Прочуло се да ће некадашњи ауто-пут бити обичан градски булевар, али ипак је он много више од тога - брза градска саобраћајница резервисана за моторни саобраћај, што значи да на њему неће бити пешака ни бициклиста. Зелени знаци замењени су плавим, али зауставна трака остала је једна пуна линија. Ако је прегазите и кренете да возите зауставном траком, рачунајте да то може да вас кошта од 20 до 40 хиљада динара!
Како је објаснио професор Милан Вујанић, зауставна трака може да буде на било ком путу и увек се мора поштовати. Возачи могу да возе кроз све три траке само ако су линије испрекидане, што је на путу М11 кроз Београд случај само на неколико места.
- На ауто-путу, мотопуту и обичном путу није дозвољена употреба зауставне траке за вожњу. Такав прекршај који се односи на вожњу зауставном траком је кажњив са 20 до 40 хиљада динара. Мотопут који пролази кроз Београд од правца Загреба до Газеле, укључујући мост, има зауставне траке с обе стране, а од Газеле према Нишу има с једне стране зауставну траку, а с друге стране траку која је одвојена испрекиданом линијом. Тај део који је одвојен испрекиданом линијом није зауставна трака и дозвољен је за употребу, односно, за вожњу - казао је Вујанић.
Возаче не треба да збуни дебљина траке, с озиром да је она, тамо где је испрекидана, "дебела" целом дужином, као да је реч о кратком прекиду зауставне траке због искључења. Дебљина линије нема никакву улогу у промени саобраћајних правила.
- Линије по дебљини не одређују да ли је трака зауставна или није. На оним деловима где је испрекидана линија постављена дозвољено је коришћење тих трака, јер то нису зауставне траке, без обзира на ширину линије, а на оним деловима где је линија неиспрекидана није дозвољена употреба зауставне траке за вожњу, него само за заустављање возила која су у квару или из другог разлога морају да се зауставе - објашњава Вујанић.
Што се тиче брзине, важно је да пратите саобраћајне знаке. Уколико не постоји знак који дефинише максималну дозвољену брзину на тој деоници пута, подразумева се да је то 100 километара по часу.
- На мотопуту је опште ограничење 100 километара на сат, али се саобраћајним знаком, по одлуци органа који управља, уколико су услови на путу бољи, може да се дозволи и већа брзина - казао је професор Вујанић.
Извор: Србија Данас/Телеграф