СРПСКИ ФАРМАЦЕУТСКИ КВАЛИТЕТ: Пробиотици АбелаПхарм на тржишту Европске Уније, Азије и Африке
Компанија АбелаПхарм наставља да шири пословање. Повећана је потражња за пробиотицима у једниственом А tech паковању. За успех су заслужни иновативност и квалитет.
Фармацеутска индустрија је константно у стању великих промена. Претходних година је због пандемије то било додатно изражено, јер су се промене дешавале муњевитом брзином. Са генералним директором компаније АбелаПхарм, доктором наука, специјалистом индустријске фармације и прехрамбене технологије, Давором Ј. Корчоком, разговарамо о томе са којим су се изазовима суочавали и како се то одразило на њихово пословање.
Пандемија је све изненадила и није било лако прилагодити се новим условима. У почетку се неочекивано јавила несташица сировина, отежан увоз амбалаже, чекање на границама. Све су то били нови изазови. Међутим, брза реакција и добри партнерски односи које смо годинама неговали су нам помогли да их лакше превазиђемо. Изузетно нам је значила и аквизиција коју смо реализовали пре пандемије, када смо купили фабрику од немачке фармацеутске компаније Стада и погон америчке компаније Алвоген. Без обзира на све изазове које је пандемија донела, успели смо да фабрике модернизујемо најсавременијом опремом, да опремимо нове лабораторије и истраживачки центар. Захваљујући томе успели да одговоримо на изазове које је донела пандемија.
Које промене су биле неопходне? Било је потребно одговорити на повећане захтеве тржишта, а истовремено се прилагодити ограничењима које је донела пандемија. Одређени број људи је могао да ради од куће, али велики број наших запослених није. Сви они који раде у сектору производње, магацинског пословања, логистике и контроле квалитета су свакодневно долазили на посао. Није било лако, истиче Корчок, али то и није посао који се своди на једну годину, већ брижљиво креирана стратегија коју смо припремали годинама уназад. Такође, сматрам да је изузетно важно што су се сви запослени максимално ангажовали. Компанију АбелаПхарм води мултидисциплинарни тим стручњака са дугогодишњим искуством. Комбинација искусног менаџмента, али и ентузијазам великог броја младих људи који су без и једног момента негодовања, у одређеним периодима радили и у три смене, дао је резултате. То нам је омогућило да одговоримо на све изазове које је пандемија донела, и да подмиримо потребе како у земљи, тако и на иностраним тржиштима. Данас су наши производи доступни за преко 400 милиона људи, у 17 земаља Европске Уније, Блиског Истока и Северне Африке.
За којим производима је повећана потражња? Од када је почела пандемија, јавила се повећана потражња за витаминима, минералима, средствима за дезинфекцију и пробиотицима. Због чега баш пробиотици? Пре свега због чињенице да је много антибиотика прописивано од када је пандемија започела, а Буларди је ту неприкосновен, јер се једино ова пробиотска квасница може користити истовремено уз антибиотике. Међутим, не треба заборавити чињеницу да нас је пандемија научила пре свега колико је важан имунитет. Видели смо да ће од имунитета зависити да ли ћемо се заразити, и што је још важније како ћемо прележати Covid инфекцију. Ако знамо да се више од 70% свих имуних ћелија налази у стомаку, онда не чуди повећана потражња за пробиотицима.
Поменули сте ширење на нова тржишта. Шта је све потребно урадити да би се један српски производ нашао у апотекама на Блиском Истоку или у Азији? Пласирати неки производ веома је озбиљан и захтеван посао, а успети у томе да буде препознатљив и прихваћен на одређеном тржишту изузетно је тежак пут, истиче Корчок. То се постиже искључиво поштовањем највиших стандарда квалитета. За извоз је кључна пажљива анализа, континуирано праћење и усклађивање са законском регулативом земље у коју се планира извоз и спремност да се инспекције тих земаља приме у контролу свих сегмената пословања, у било ком тренутку преговора.
Огроман посао се мора урадити пре него што се производ пласира на неко тржиште. У нашој компанији постоји озбиљан тим који се бави само научно истраживачким радом. Захваљујући њима смо претходних година урадили бројне студије које потврђују и доказују делотворност и безбедност наших производа, а компанија ће свакако наставити да се развија у том правцу.
На крају, шта је то што ће по вама правити разлику у наредним годинама?
Причали смо о страним тржистима, али и код нас је тако. Да бисте успели, морате бити увек за корак испред. И ту разлику управо чине људи. Узећу пример пробиотика. Годинама смо имали најбољи пробиотик на тржисту. Saccharomyces боулардии је пробиотска квасница која се већ више од 100 година користи широм света, а њена ефикасност и безбедност доказана је у бројним студијама. Али оно сто нас данас издваја када говоримо о квалитету пробиотика, оно сто је наша кључна предност, је иновативно а tech паковање које су наши људи осмислили, патентирали и заштитили. Паковање које гарантује стабилност и безбедност пробиотика направило је ту фину разлику. Оно нам је отворило нова тржишта и омогућило нам да се позиционирамо као лидери у области пробиотика. Поносан сам на мој тим. Њега чине људи који су више од 25 година у производњи, људи који су радили на престижним институтима у области пробиотика, некадашњи експерти Агенције за лекове. Они иницирају и воде пројекте, и својом енергијом и знањем креирају јединствене и иновативне производе, на крају разговора истиче Давор Ј. Корчок.