Српски возачи крше прописе, али имају УРНЕБЕСНЕ ИЗГОВОРЕ:"ДОБИО САМ НА ЛУТРИЈИ, НИСАМ СТИГАО ДА СЕ ВЕЖЕМ"
Током 2017. кажњено је 36.000 возача
Обавезно везивање појаса још се није усталило као навика код српских возача, али им зато никад не понестаје изговора када их заустави полиција - један такав правдао се саобраћајцима на Тргу Николе Пашића у Београду да га је срећка омела, као и испеглано одело.
Прочитајте и:
Сада већ извесно несрећни Раденко био је једини од 30 контролисаних возача који је направио прекршај, на троуглу између Републичке и Градске скупштине. Очи закона биле су упрте пре свега на откривање оних који телефонирају док возе или нису везани, јер је у току била акција српске саобраћајне полиције, али и њихових колега из 31 европске државе у оквиру међународне организације ТИПСОЛ.
Чим је Раденко стао пред знаком стоп у руци полицајца, под светлошћу сунца било је јасно да се на његовом левом рамену не налази црна трака која главу чува.
- Добар дан, молим вас, саобраћајну дозволу. Нисте везали појас - педантни саобраћајац одмах је указао на прекршај возача црвеног "пежоа 307".
Вероватно није ни слутио да ће након вишегодишњег репертоара преслушаних изговора наићи на премијерно оправдање.
- Верујте, тек што сам ушао у кола. Био сам у Државној лутрији, 100 метара одавде, да узмем две срећке и нисам стигао да се вежем. Увек везујем појас, баш пратим шта се прича и пише, поштујем прописе - тражио је помиловање старији возач.
Ипак, саобраћајац се није дао изненадити.
- Акција појачане контроле, поготово коришћења појасева је у току. Казна за невезивање појаса је 5.000 динара, у року од осам дана 2.500 динара - није оставио дилему полицајац.
Искусни возач одједном је променио и изглед и понашање. Изашао је напоље и кренуо за саобраћајцем који је већ попуњавао записник у службеном аутомобилу.
Више од половине погинулих без појаса
- 60 одсто погинулих возача односно путника није користило појас у тренутку несреће током прошле године
- 60 одсто мањи је ризик од смрти у незгоди уз правилно коришћење сигурносног појаса
- 76 одсто возача и сувозача у Србији користи појас
- 12 одсто путника у Србији користи појас на задњим седиштима
- 6 одсто возача у Србији користи мобилни телефон у тренутку вожње
- Потпуно се разоткрио када је добио записник на потпис.
- Ово је срамота и безобразлук. Где сте били када ме је на излазу из тунела исекао један са затамњеним стаклима. Замало да ме удари колико је јурио. Сигурно је пијан и дрогиран. А ви мене заустављате због појаса, само што сам изашао да заменим две срећке. Уосталом, то је моја ствар да ли ћу да се везујем или нећу. Био сам скоро у Хрватској и нико се не везује - водио је монолог Раденко.
- Чак 40 година сам радио као тржишни инспектор, а пре неколико месеци сам отишао у пензију. Носио сам сваког дана испеглано одело и нисам могао да стављам појас јер бих се скроз изгужвао. Како бих после објаснио шефу зашто ми је изгужвано одело. И тада су ми једном писали казну, а поред је био возач са затамњеним стаклима код кога можеш да нађеш прекршај који хоћеш - исповедао се Раденко баш у тренутку када је саобраћајни полицајац зауставио BMW са затамњеним стаклима у коме је возач био уредно везан.
Српкиње од странаца за МУЖЕВЕ најчешће бирале Мађаре и Хрвате
Министар Шарчевић поручио: Сремски Карловци треба да постану "српски Хајделберг"
Ипак, било је многих, баш као и Раденко, који нису поштовали закон - током целе акције написано је више од 3.800 казни због невезивања појаса, а током 2017. кажњено је 36.000 возача.
Нова казна биће 10.000 динара
Измене Закона о безбедности саобраћаја нашле су се прошле недеље пред посланицима Скупштине. Ако буде усвојен, једно од строжих правила биће и повећана казна за невезивање појаса - уместо 5.000, сада ће бити 10.000 динара. Новим актом предвиђена је и максимална количина алкохола у крви за возаче: са 0,3 биће смањена на 0,2 промила, уз веће санкције за прекорачење брзине...