Шта доноси КВАЛИТЕТ ЗА ДЕЦУ? Електронска или штампана књига пред спавање?
Изгледа да традиционалне, штампане књиге имају предност над електронским када је у питању квалитетно време које деле деца и родитељи, указује нова студија
Поред уобичајеног бирања приче коју ће с децом читати пред спавање, родитељи данас треба да се одлуче и између штампане и електронске верзије књиге.
Истраживање које су водили Дечја клиника Мот и Универзитет у Мичигену, укључивало је 37 парова родитеља са малом децом и открило да родитељи и деца мање комуницирају када читају електронске књиге.
Победила серија фотографија из Хондураса! СРБИН добио Пулицерову награду!
ВРЕДНОСТИ КОЈЕ БРИШУ ГРАНИЦЕ Овако су људи који су мењали свет говорили својој ДЕЦИ
"МНОГО МАЊЕ ЗНАЈУ"! Прошле године ђацима на малој матури проблем правила реч "компромитовати", а ове...
- Заједничко читање унапређује развој језика, писменост и повезаност са родитељима. Хтели смо да сазнамо како електроника може да промени ово искуство - каже главни аутор Тифани Манзер, лекар са Одељења за развој понашања Клинике Мот.
- Открили смо да када родитељи и деца читају штампане књиге, чешће разговарају и квалитет њихове интеракције је бољи - рекао је Манзер.
Родитељи малишана у студији користили су три формата књига: штампане књиге, основне електронске књиге на таблету и унапређене електронске књиге са додацима попут звучних ефеката и анимације.
Уз електронске књиге, не само што су мање размењивали утиске и комуницирали већ су родитељи оскудније говорили о причи, а више о самој технологији. Понекад је то укључивало и упутства о самом уређају, попут упозоравања деце да не притискају дугмад или мењају јачину звука.
Манзер напомиње да интеракција родитеља и мале деце током читања може бити суптилна, али заправо има велику улогу у развоју здравог детета. На пример, родитељи могу показати слику животиње у причи и питати дете ‒ „Шта каже патка?" Такође, могу повезати део приче с нечим што је дете искусило, коментарима попут: „Да ли се сећаш када смо били на плажи?" Важно је такође питати децу шта мисле о књизи или ликовима. Докторка Манзер каже да ова пракса, укључујући коментаре и питања која надилазе садржај, унапређује изражавање, развој језика, ангажман и писменост деце.
- Истраживање нам говори да су разговори које покрећу родитељи посебно важни за децу зато што кроз такву интеракцију она боље уче и усвајају више нових информација него уз дигиталне медије -закључује она.