Шта доноси КВАЛИТЕТ ЗА ДЕЦУ? Електронска или штампана књига пред спавање?
Изгледа да традиционалне, штампане књиге имају предност над електронским када је у питању квалитетно време које деле деца и родитељи, указује нова студија
Поред уобичајеног бирања приче коју ће с децом читати пред спавање, родитељи данас треба да се одлуче и између штампане и електронске верзије књиге.
Истраживање које су водили Дечја клиника Мот и Универзитет у Мичигену, укључивало је 37 парова родитеља са малом децом и открило да родитељи и деца мање комуницирају када читају електронске књиге.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/16/rts_0.jpg?itok=f_fS4zmH)
Победила серија фотографија из Хондураса! СРБИН добио Пулицерову награду!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/06/17/profimedia-0192807240.jpg?itok=-yg_mQdc)
ВРЕДНОСТИ КОЈЕ БРИШУ ГРАНИЦЕ Овако су људи који су мењали свет говорили својој ДЕЦИ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/18/profimedia-0033988166.jpg?itok=EXWc2Zfb)
"МНОГО МАЊЕ ЗНАЈУ"! Прошле године ђацима на малој матури проблем правила реч "компромитовати", а ове...
- Заједничко читање унапређује развој језика, писменост и повезаност са родитељима. Хтели смо да сазнамо како електроника може да промени ово искуство - каже главни аутор Тифани Манзер, лекар са Одељења за развој понашања Клинике Мот.
- Открили смо да када родитељи и деца читају штампане књиге, чешће разговарају и квалитет њихове интеракције је бољи - рекао је Манзер.
Родитељи малишана у студији користили су три формата књига: штампане књиге, основне електронске књиге на таблету и унапређене електронске књиге са додацима попут звучних ефеката и анимације.
Уз електронске књиге, не само што су мање размењивали утиске и комуницирали већ су родитељи оскудније говорили о причи, а више о самој технологији. Понекад је то укључивало и упутства о самом уређају, попут упозоравања деце да не притискају дугмад или мењају јачину звука.
Манзер напомиње да интеракција родитеља и мале деце током читања може бити суптилна, али заправо има велику улогу у развоју здравог детета. На пример, родитељи могу показати слику животиње у причи и питати дете ‒ „Шта каже патка?" Такође, могу повезати део приче с нечим што је дете искусило, коментарима попут: „Да ли се сећаш када смо били на плажи?" Важно је такође питати децу шта мисле о књизи или ликовима. Докторка Манзер каже да ова пракса, укључујући коментаре и питања која надилазе садржај, унапређује изражавање, развој језика, ангажман и писменост деце.
- Истраживање нам говори да су разговори које покрећу родитељи посебно важни за децу зато што кроз такву интеракцију она боље уче и усвајају више нових информација него уз дигиталне медије -закључује она.