УВЕК ЋЕТЕ КУПИТИ ВИШЕ НЕГО ШТО СТЕ ХТЕЛИ: Ове трикове користе супермаркети да што више потрошите
Хируршки прецизна нијанса банане, слаткиши у очима малишана, изолација од времена и простора...Маркети баш знају да нам се увуку у новчанике...
Када крећете у продавницу, углавном нисте свесни сложеног механизма у који упадате, а чији је циљ да вас натера да купите што више производа и оставите новац који нисте и имали на уму да потрошите када сте се упутили у набавку.
ВОДА КОЈА УПРКОС ЛЕПОТИ КРИЈЕ СТРАШНЕ ТАЈНЕ: Језива прича о језеру Ћелије које сваке године узме "по неки живот"
"КРЕНУО ЈЕ НА МЕНЕ, ИЗБО МЕ" Разјарени срндаћ нападао људе код Крушевца, повређене и две девојчице
ВОЖЊА ТРОТИНЕТОМ САМО АКО СТЕ ПОЛОЖИЛИ ТЕСТ? Забрањени на тротоару? Нови закон доноси низ новина за ове двоточкаше
Замка за десноруке
Вероватно сте приметили да се у продавницама, производи који се најчешће купују (хлеб, месо, млечни производи), увек налазе надохват руке. Оно што ипак нисте приметили, је то да су ти производи постављени тако да вас натерају да кроз продавницу идете у смеру супротном од казаљке на сату.
Будући да је 90% људи на свету десноруко, лакше им је да узимају производе, јер им је та рука увек ближа полицама.
Поред тога, фрижидер са млечним производима ћете увек наћи у најудаљенијем левом углу продавнице. Објашњење лежи у чињеници да се млечни производи налазе на готово свим списковима за продавницу, па ће вас овај систем натерати да прођете целу продавницу и потенцијално купите још нешто.
У шта највише гледамо?
Психолози пажљиво осмишљавају распоред робе у продавницама и ништа не препуштају случају.
Предузећа обично плаћају поприличне суме новца да би њихов производ био изложен на крајевима полица, а та места се користе и за робу на снижењу.
Такође, утврђено је да ствари које се налазе у близини касе, на излазу из продавнице, људи најхировитије убацују у корпу.
Најскупље ствари се налазе у висини очију одрасле особе, а шарене грицкалице и бомбоне у висини очију малишана.
Манипулација роком трајања
У неким државама, месо запаковано под надзором државних инспектора, са налепницама са роком трајања, супермаркети не смеју да мењају, али, уколико продавнице распакују месо, уситне комаде и поново их запакују, на новим паковањима могу да ставе нову налепницу, са новим роком трајања.
Изгубљени у времену
Супермаркети ретко имају прозоре, а излози су углавном облепљени рекламама. Поред тога, у радњи никад нећете видети часовник. Без свести о спољашњем свету, муштерије често изгубе свест о времену проведеном у супермаркету.
Још један трик користе да бисте што дуже остали у радњи. Мале подне плочице. Клопарање колица вас тера да помислите да се крећете пребрзо и већина људи ће у неком тренутку успорити.
Нијансе
Након опсежних истраживања, утврђено је коју боју банана људи највише воле. У питању је боја 12-0752, под називом "боја љутића". У неким радњама чак имају и картоне са палетом боја како би у сваком тренутку имали изложене банане у боју 12-0752. Специјалне сијалице које се налазе изнад одељка са воћем, такође дају утисак жућих банана.
Воће и поврће у радњама је често попрскано водом. То је због тога да би нам се учинило да су намирнице свежије него што заправо јесу. Поред тога, воће и поврће натопљено водом, је уједно и теже, што значи више новца за продавницу.