ОВО ЈЕ НАЈСМРТОНОСНИЈЕ МЕСТО У БЕОГРАДУ! Угао ове две улице је попут позива у смрт, а одавде је и МОГУЋЕ УЋИ У СУПРОТАН СМЕР НА АУТО-ПУТУ
Како је за медије објаснио Дамир Окановић, пре неколико месеци на углу Бранкове и Поп Лукине улице, возач из Зрењанина скренуо је десно и ушао директно у једносмерну улицу.
Последњи пример вожње у контрасмеру завршио се кобно. На ауто-путу "Милош Велики" возач "фијата" изгубио је живот након што се, како је описао сувозач, укључио у погрешну траку. Ипак, директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже за медије да ово није једина деоница на којој недостаје саобраћајна сигнализација. Један такав пример, налази се у самом центру Београда, а Окановић је био очевидац потенцијалне трагедије.
ТОТАЛНО БЛОКИРАНИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗИ! На овим местима чека се и ПО ПЕТ САТИ
НЕ ПРЕСТАЈЕ АГОНИЈА СРБА У ГРЧКОЈ Оглушили се о упозорења због невремена, па их задесило ново ЗЛО - заробљени су читав дан!
ЕВО КАДА ТАЧНО КРЕЋЕ ИСПЛАТА ОД 10.000 ДИНАРА ДРЖАВНЕ ПОМОЋИ ЗА ДЕЦУ: Још није касно да се пријавите, довољно је ово да урадите
Наиме, како је објаснио, пре неколико месеци на углу Бранкове и Поп Лукине улице, возач из Зрењанина скренуо је десно и ушао директно у једносмерну улицу. Многи би помислили да је логично да такво скретање није дозвољено, ипак, Окановић тврди да је главни кривац за пех недостатак саобраћајне сигнализације која возаче упозорава да ће ући у једносмерну улицу, те да скретање није дозвољено. Проласком кроз "уливну саобраћајницу" из Поп Лукине ка Бранковом мосту види се да нигде не постоји такав саобраћајни знак. Једина сигнализација за једносмерно кретање налази се након раскрснице, а Окановић тврди да ни она није у потпуности јасна, јер се на знаку налазе две траке, а у стварности их има три.
- Ових дана врло је актуелно питање да ли је могуће да неко уђе у сопротан смер ауто-пута случајно. Ми се налазимо на једном месту где је, с обзиром на стање саобраћајне сигнализације, потпуно могуће да неко ко не познаје овај град уђе у супротан смер односно саобраћајницу која је једносмерна а да притом нема сазнање о томе. Налазимо се у Бранковој улици, пре самог Бранковог моста, ту је и саобраћајница која је наставак Поп Лукине, уливна саобраћајница из правца Зеленог Венца. Возила која се крећу Бранковом улицом у смеру ка Бранковом мосту нису обавештена да је забрањено да скрену десно у уливну саобраћајницу. Не постоји саобраћајни знак обавезно кретање право или забрана скретања десно, нити на крају постоји знак забрањен саобраћај у једном смеру, а нити дуж саобраћајнице постоји знак да се ради о једносмерној улици. Не само што неко може из незнања да скрене десно, већ неко може насред те саобраћајнице урадити полукружно и кренути у забрањеном смеру - појашњава за медије.
Окановић се надовезује и на коментаре појединих грађана, који добро познају пут да је "логично" да је скретање десно забрањено у овом делу Београда, те тврди да у вожњи ништа не сме бити логично, јер је само мало довољно да дође до трагедије.
Појашњава да немамо сви исту способност сналажења, искуство, али ни знање, па тако саобраћајна сигнализација мора постојати и бити у потпуности јасна свима, од најстаријих, до најмлађих.
- Многи ће рећи да није логично ићи десно, навешће 10 разлога зашто не треба скренути. Ја напомињем, све што није забрањено у саобраћају је дозвољено, а друго, возачку дозволу можете да имате и без основне школе. На тестовима за вожњу се не ради тест интелигенције, можете бити исподпросечно интелигентни, због тога саобраћајна сигнализација мора бити врло јасно назначена. Битно је да схватимо да у саобраћају не поступамо по логици, по разуму већ онако како нам управљач саопштава путем саобраћајне сигнализације колико год нама то било нелогично или логично. Оно што је потребно јесте ставити одговарајућу саобраћајну сигнализацију, те апелујем на Град Београд да ову раскрсницу снабде саобраћајном сигнализацијом и да не дође до ситуације да неко уђе у погрешан смер, као што се то десило пре неколико месеци, када је возач из Зрењанина из незанања скренуо у једносмерну улицу, на сву срећу без последица - појашњава он.
Он додаје да се овакав проблем не виђа само у Београду, већ на многим деоницама у Србији, те апелује на путаре да сигнализацију не постављају за оне који напамет знају куда пут води, већ за неког ко је први пут дошао у нашу земљу.
- Имамо доста саобраћајница у Србији које нису обележене одговарајуће. Често се путар води принципом "сви ми знамо да је лево то место, да се не скреће овде десно...", то је недопустиво. Ови путеви се праве не само за нас који смо овде сваки дан, већ и за неког ко може први пут доћи у нашу земљу. Било је коментара апропо ове ситуације да би овде само Енглез скренуо десно, па је л њима забрањено да возе код нас? Довољно је само један Енглез да дође у 10 година, скрене и да настане трагедија. Зато скрећем пажњу саобраћајним инжењерима, пројектантима пута, молим вас, путеви се пројектују не само за инжињере, људе са просечном и натпросечном интелигенцијом, већ и за људе који могу због старости, IQ-a, искуства, који не познају путеве на тако добром нивоу као они који пројектују саобраћајну сигнализацију - појашњава Окановић за медије.
И, када би на крају дошло до трагедије због непостојеће саобраћајне сигнализације, Окановић је изричит - возач који би потенцијално скренуо у једносмерну улицу, не би одговарао.
- Уколико би овде неко возило грешком скренуло десно у забрањен смер и дошло до судара поставља се питање да ли би возач који је скренуо у једносмерну улицу могао да одговара ако није имао сазнање о томе да је у питању једносмерна улица. Свакако да не. Одговоран би био онај ко је задужен за одржавање пута и саобраћајну сигнализацију - закључује он.