ВЛАДИМИР ЛУЧИЋ одговорио на лажи: Забрана Телекому била би противуставна и противна Законима ЕУ
“Кампању са захтевом да се Телекому Србија онемогући да има медије предводе власници ТВ канала који су фиктивно регистровани у Луксембургу, зарад избегавања плаћања пореза и осталих дажбина, а који имају огромне приходе од реклама, иако то по закону не би смели. Разни стручњаци који нападају Телеком ову чињеницу не смеју да јавно изговоре”
Сви играчи на тржишту треба да имају једнаке услове, ако бисте једном учеснику тржишне утакмице забранили да има власништво у медијима, а другима дозволили, то би било противуставно и против законима Европске уније, изјавио је генерални директор Телекома Србија, Владимир Лучић.
Кроз пројекат „Стварамо знање“ Телеком Србија опремио 140 школа широм Србије
Док Јунајтед Група тоне, МАЊИНСКИ ГАЗДА ШОЛАК ОПЕТ КРИВИ ТЕЛЕКОМ
У оквиру јавне расправе о новим медијским законима, у делу јавности води се жестока кампања против Телекома са захтевом да се овој компанији онемогући да буде оснивач и власник медија. Занимљиво је да је то део јавности који, својим новцем и медијским утицајем, контролише главни Телекомов тржишни конкурент Јунајтед Група.
Владимир Лучић је данас на ТВ Прва ексклузивно, први пут, одговорио на најновију кампању против компаније на чијем је челу.
- Иако смо, по ко зна који пут, постали мета свакодневне кампање пласирања лажи и дезинформација, досад нисмо то коментарисали у јавности. Али, време је да се огласимо. Лаж је, између осталог, да је Телеком нелегално власник медија. Ми смо власници ТВ канала од 2011. године, у складу са тада важећим законом. Шта је ту посебно важно: напади на нас и по овом основу долазе преко ТВ канала фиктивно регистрованих у Луксембургу, зарад избегавања плаћања пореза држави Србији и осталих дажбина попут оних СОКОЈ-у, а који истовремено имају огромне приходе од реклама, иако то по закону не би смели јер се баве “прекограничним емитовањем”. Разни стручњаци који нападају Телеком ову чињеницу не смеју да јавно изговоре, иако и сами знају да против нас говоре управо за медије у власништву компаније која не поштује закон - објаснио је Лучић.
Апсолутна је неистина и представља обману јавности да у Европској унији компаније за телекомуникације у већинском или мањинском државном власништву не смеју да имају медије.
Шта је истина? У ЕУ постоји чак 10 земаља са укупно 12 примера да су овакве компаније, попут Телекома, уједно власници медијских кућа. Ако се урачуна и Швајцарска, која је чланица Европског економског простора (ЕЕА), таквих случајева је чак тринаест.
- Уверен сам да ће Брисел, ако се буде изјашњавао о овој теми, заузети став да и у Србији сви треба да имају једнаке услове на тржишту. Уосталом, и у самој Белгији оператер чији је највећи акционар држава има власништво у медијима - указао је Владимир Лучић.
Најбољи амерички спорт на Арени!
Владимир Лучић је за ТВ Прва изјавио да је изузетно задовољан Арена Спорт каналима, чији је оснивач Телеком.
- Арена је постала главни регионални канал, у свих шест земаља екс-Ју послујемо одлично, као комерцијални канал присутни смо у скоро 4 милиона домаћинстава, а оператери нам плаћају од два до чак пет евра по кориснику. Изузетно добро сарађујемо са великим оператерима у региону, као што су Дојче Телеком, А1, Телеком БиХ, Телеком Словенија, са свима имамо сјајан партнерски однос и постали смо саставни део њихове ТВ понуде - истакао је Лучић.
Како је екскузивно најавио, на програме Арене стиже још нешто потпуно ново.
- Поред НБА и НФЛ лиге, на Арену долазе МЛБ и НХЛ, америчке националне лиге у бејзболу и хокеју. Тако да ћемо имати најбољи амерички спорт и све њихове најпопуларније лиге на једном месту. Уз то, покренут је и канал "Арена Фајт", са борилачким спортовима - казао је Лучић.
Глобални трендови такође иду у прилог обједињавању дистрибутера и произвођача медијских садржаја, објаснио је Лучић и навео примере компаније Амазон која производи садржаје, а сада покреће светску сателитску мрежу за њихову дистрибуцију, док је Нетфликс склопио уговор са највећим оператером у Јужној Кореји о подели прихода.
Уз све наведено, најугледнији брендови из ЕУ и САД са Телекомом склапају партнерства управо за оснивање медијских кућа.
- Мислите ли да би Еуроњуз или Блумберг са нама правили ТВ канале да постоји ишта правно спорно. Наравно да не би. Али оне који нас нападају није брига ни за елементарну логику - истакао је Владимир Лучић.
Овације за "Хероје Халијарда"
Ових дана је у МТС дворани у Београду одржана свечана премијера филма "Хероји Халијарда", из продукције Телекома Србија.
Владимир Лучић је нагласио да је веома задовољан пријемом на који је овај филм наишао, као и његовим квалитетом како би публици верно приказали овај важан историјски догађај.
Главни тржишни конкурент Телекома је на вишегодишњу негативну кампању потрошио огромне ресурсе, укључујући десетине милиона долара и евра, али резултати су им изостали.
- Кампања против Телекома је, поред медијске, лобистичка и политичка, а води се не само у Србији већ широм света, поготово у ЕУ и САД. Потрошили су велике паре да би нас дискредитовали, али Телеком је и ту показао своју снагу. Наши партнери су Водафон, Европска инвестициона банка, Блумберг, Еуроњуз… сви они хоће да раде са нама, а таквих партнерстава ће бити још. То је доказ колико смо јаки као компанија, успевамо да растемо и да се изборимо са свим нападима. Чим толико нервирамо конкуренцију значи да радимо добро - поручио је Владимир Лучић.
На питање шта очекује да ће на крају бити са медијским законима, први човек Телекома Србија је закључио да сви телекомуникациони играчи на тржишту треба да имају једнаке услове, а све друго било би кршење Устава Србије.