ЗДРАВСТВЕНО ОСИГУРАЊЕ ПОДНОСИОЦА ЗАХТЕВА ЗА ПЕНЗИЈУ
Пензионери су често у ситуацији да питају како да остваре право на здравствену заштиту у периоду када поднесу захтев за пензију, а пре тога раскину радни однос, па док не оставре право и не пређу на трајно осигурање преко Фонда ПИО.
Лице које је поднело захтев за остваривање права на пензију, а налази се ван радног односа, тј. осигурања, има право на здравствено осигурање за све време трајања поступка утврђивања права, тј. до доношења решења за пензију. Пријаву на здравствено осигурање Фонду за здравствено осигурање подноси Фонд ПИО, на основу потврде да је поднет захтев за пензију. Странка добија у Фонду ПИО потврду о извршеној пријави на здравствено осигурање и са њом се обраћа надлежној филијали Фонда за здравствено осигурање, на основу које добија здравствену легитимацију. На основу дате потврде могу се осигурати и чланови породице.
Ова пријава на здравствено осигурање важи два месеца. Уколико по истеку два месеца подносилац захтева за остваривање права на пензију не добије решење, може поново да се обратити надлежној филијали Фонда ради поновног добијања потврде, тј. продужавања пријаве на здравствено осигурање.
Поменута потврда на основу које се врши пријава на здравствено осигурње преузима се лично у филијали. Ако подносилац захтева није у могућности да дође у Фонд ПИО требало би да зна да Фонд доставља потврду и на кућну адресу, уколико се обрати писаним путем надлежној филијали Фонда ПИО и уз захтев приложи копију личне карте.