Лепо време донело ЦРНУ СТАТИСТИКУ: Возачи мотоцикала најугроженији на путевима у Србији
Неприлагођена брзина и претицање углавном кривци
Троје погинулих и најмање четворо лакше или теже повређених мотоциклиста црна је статистика забележена за само три протекле недеље у Србији.
Прочитајте и:
Један мотоциклиста из Београда погинуо је јуче код Трстеника када се својим "сузукујем" закуцао у дрво, а пре само шест дана живот је изгубио други возач мотора када је на Авалском путу подлетео под камион.
Четири дана раније, у престоници су повређена двојица возача мотора. Један је повређен у судару аутомобила и мотоцикла у Улици кнеза Вишеслава, а други је теже повређен у судару са аутомобилом у Дунавској улици.
Само дан раније, такође у Београду, на Авалском путу, возач мотора (53) преминуо је на лицу места након судара са камионом. Последњег дана марта на Сењаку повређен је 20-годишњи мотоциклиста. Дан раније потресна вест задесила је Чачак, када је возач мотора А. П. (30) погинуо на кружном путу, када се возач камиона непрописно укључио у саобраћај.
Црни талас почео је да даје назнаке још средином марта, када су мотоциклиста А. Р. из Малог Мокрог Луга и бициклиста П. М. из Лештана повређени у судару на кружном путу код Лештана у Београду.
Повољни услови за вожњу отворили су сезону и за двоточкаше, што је и, нажалост, започело овогодишњу црну листу страдања на српским путевима. Само у 2017. години је 57 возача мотора у Србији изгубило живот, а 1.484 су повређена, и то је забрињавајућа статистика коју не смемо дозволити да се понови и ове године.
Неприлагођена брзина, претицање, нерашчишћени путеви и неодговарајућа опрема неки су од фактора који утичу на повећан број несрећа у којима страдају мотоциклисти.
КОЛАПС НА ИБАРСКОЈ МАГИСТРАЛИ: У судару повређене три особе, колона дуга више од 5 КИЛОМЕТАРА!
Саобраћајна несрећа у Нишу: Сударила се два аутомобила, има повређених
- Претходних пет година су биле кобне за возаче мотора јер су у саобраћајним незгодама широм Србије погинуле 354 особе, а чак 9.526 их је изашло са повредама - наводи др Владимир Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста.
Дамир Окановић, из Комитета за безбедност саобраћаја, додаје да је међу значајним ризицима и претицање са десне стране, као и провлачење између колона возила, такозвана цикцак вожња.
- Возачи аутомобила често не обраћају пажњу на возаче мотора, па не проверавају ретровизоре, не укључују мигавце и у највећем броју случајева користе мобилни телефон - објашњава Окановић.
Трећи значајан фактор ризика је сам пут, нарочито после зиме. Велики је број рупа и неравнина на асфалту, као и прашине, па је овај део године и време када има највише несрећа са мотоциклистима. Најкритичнија Ибарска и путеви ка Златибору
Владимир Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста, каже да истраживање црних тачака на нивоу целе Србије не постоји, али упозорава да су регионални путеви најкритичније деонице.
- Ибарска магистрала нам је и даље најпроблематичнија, али и путеви ка Златибору јер мотоциклисти воле да иду онуда куда могу нешто занимљиво видети - објашњава Јевтић.