Lepo vreme donelo CRNU STATISTIKU: Vozači motocikala najugroženiji na putevima u Srbiji
Neprilagođena brzina i preticanje uglavnom krivci
Troje poginulih i najmanje četvoro lakše ili teže povređenih motociklista crna je statistika zabeležena za samo tri protekle nedelje u Srbiji.
Pročitajte i:
Jedan motociklista iz Beograda poginuo je juče kod Trstenika kada se svojim "suzukujem" zakucao u drvo, a pre samo šest dana život je izgubio drugi vozač motora kada je na Avalskom putu podleteo pod kamion.
Četiri dana ranije, u prestonici su povređena dvojica vozača motora. Jedan je povređen u sudaru automobila i motocikla u Ulici kneza Višeslava, a drugi je teže povređen u sudaru sa automobilom u Dunavskoj ulici.
Samo dan ranije, takođe u Beogradu, na Avalskom putu, vozač motora (53) preminuo je na licu mesta nakon sudara sa kamionom. Poslednjeg dana marta na Senjaku povređen je 20-godišnji motociklista. Dan ranije potresna vest zadesila je Čačak, kada je vozač motora A. P. (30) poginuo na kružnom putu, kada se vozač kamiona nepropisno uključio u saobraćaj.
Crni talas počeo je da daje naznake još sredinom marta, kada su motociklista A. R. iz Malog Mokrog Luga i biciklista P. M. iz Leštana povređeni u sudaru na kružnom putu kod Leštana u Beogradu.
Povoljni uslovi za vožnju otvorili su sezonu i za dvotočkaše, što je i, nažalost, započelo ovogodišnju crnu listu stradanja na srpskim putevima. Samo u 2017. godini je 57 vozača motora u Srbiji izgubilo život, a 1.484 su povređena, i to je zabrinjavajuća statistika koju ne smemo dozvoliti da se ponovi i ove godine.
Neprilagođena brzina, preticanje, neraščišćeni putevi i neodgovarajuća oprema neki su od faktora koji utiču na povećan broj nesreća u kojima stradaju motociklisti.
KOLAPS NA IBARSKOJ MAGISTRALI: U sudaru povređene tri osobe, kolona duga više od 5 KILOMETARA!
Saobraćajna nesreća u Nišu: Sudarila se dva automobila, ima povređenih
- Prethodnih pet godina su bile kobne za vozače motora jer su u saobraćajnim nezgodama širom Srbije poginule 354 osobe, a čak 9.526 ih je izašlo sa povredama - navodi dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, dodaje da je među značajnim rizicima i preticanje sa desne strane, kao i provlačenje između kolona vozila, takozvana cikcak vožnja.
- Vozači automobila često ne obraćaju pažnju na vozače motora, pa ne proveravaju retrovizore, ne uključuju migavce i u najvećem broju slučajeva koriste mobilni telefon - objašnjava Okanović.
Treći značajan faktor rizika je sam put, naročito posle zime. Veliki je broj rupa i neravnina na asfaltu, kao i prašine, pa je ovaj deo godine i vreme kada ima najviše nesreća sa motociklistima. Najkritičnija Ibarska i putevi ka Zlatiboru
Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista, kaže da istraživanje crnih tačaka na nivou cele Srbije ne postoji, ali upozorava da su regionalni putevi najkritičnije deonice.
- Ibarska magistrala nam je i dalje najproblematičnija, ali i putevi ka Zlatiboru jer motociklisti vole da idu onuda kuda mogu nešto zanimljivo videti - objašnjava Jevtić.