НА КОЈИМ УЛИЦАМА ПРЕСТОНИЦЕ СЕ НАЈЧЕШЋЕ ГИНЕ? "Црне тачке" Београда, ево који су главни УЗРОЦИ несрећа
Саобраћајне несреће у Београду нису реткост, а кружни токови и велике раскрснице углавном су престоничке “црне тачке” где су многи грађани, нажалост, изгубили живот.
Стравични удеси догађају се често и у деловима града где саобраћај није толико интензиван, углавном када се наилази на дужи део пута у коме постоји правац на ком се возачи опусте, а онда уследи нека оштра кривина или препрека.
ГРАЂАНИ ПОДРЖАЛИ АКЦИЈУ - ВАКЦИНИШИ СЕ, ГЛЕДАЈ “ОРЛОВЕ” И ПОМОЗИ ВАЊИ ДА БУДЕ ПОБЕДНИК!
ПОЧЕЛИ РАДОВИ НА ИЗГРАДЊИ ФАБРИКЕ ВАКЦИНА: Машине припремају земљиште у земунском насељу Соко Салаш
Сваког првог викенда у месецу: Бесплатно одношење кабастог отпада
Како је стручњак за безбедност саобраћаја Милан Вујанић, “црна тачка” је место на којем је повећан број незгода у односу на друге локације у граду.
- То је можда мало нелогично, али у Београду су “црне тачке” у великом проценту раскрснице које су регулисане семафорима и осталом саобраћајном сигнализацијом. Очекује се да таква места буду најбезбеднија, али то није тако - нагласио је Вујанић.
Како каже, неколико престоничких улица које имају развијен пешачки саобраћај су такође “црне тачке”, јер су пешаци главни проблем.
- Око 70 посто незгода над пешацима се догађа у насељеном месту, а за више од пола њих су кривци управо пешаци - рекао је Вујанић за 24седам.
У Београду постоје и “црне тачке” које се не налазе у центру града или на променутим саобраћајницама, каже наш саговорник, и објашњава да су то правци попут Смедеревског, Зрењанинског и Панчевачког пута. Такође, како каже Вујанић, када год се у граду изводе велики радови, па се неке улице затварају, тада долази до прерасподеле саобраћаја.
- Онда она места која су била “црне тачке” то више нису и долази до стварања нових 'црних тачака - објаснио је стручњак за безбедност саобраћаја.
Постоји неколико црних тачака у престоници, а неке од најопаснијих су на потезу од Сава центра до Арене, затим у Батајници у Улици мајора Зорана Радосављевића, као и у Овчи, на делу обилазнице око Пупиновог моста, кажу стручњаци.
На Крагујевачком путу, који води ка Авали, такође се препознају "црне тачке", и то две.
Посебно се издваја правац који обухвата низ улица које представљају магистрални пут од Плавог до Панчевачког моста, као и део Булевара краља Александра. Ту је забележено десет несрећа са смртним последицама у последњих пет година, а предњачи управо Булевар, са пет незгода, од којих су се две догодиле на истом месту.
Такође, на Новом обреновачком путу, између Чукарице и Обреновца, догодило се 13 несрећа, од чега је осам између Остужнице и Умке, на слободном, чистом правцу и са благим кривинама.
Мало место Јаково и пут до суседних Бољеваца су у периоду од пет година забележили чак шест кобних несрећа. Кроз Бечмен и на путу до Петровчића било их је пет, а чак три на тзв. Сремској газели, од Прогара до Бечмена. Реч је о саобраћајницама које нису толико прометне и вероватан узрок незгода су опуштање за воланом и неприлагођена брзина.
Део од Гандијеве улице до Др Ивана Рибара на Новом Београду, односно од Блока 63 до Блока 45, зона је широких и уређених саобраћајница, али, упркос томе, забележено је чак десет несрећа са смртним исходом у последњих неколико година. Још две су забележене на путу за Ледине, недалеко од ове зоне, а једна у самим Лединама.
Од Батајнице до Бубањ потока за пет година догодило се 17 кобних несрећа, од чега су три узастопне локације на пола пута између Батајнице и Добановаца, на благој кривини, а чак пет их се збило у зони Остружнице.