"ПУТЕВИ СМРТИ" ЗА БАЈКЕРЕ! Деонице у Србији које су однеле доста живота - ово највише убија мотористе
Почела је сезона вожње мотора, па самим тим нажалост и сезона несрећа у којима страдају мотористи.
Поготово је лоша ситуација током викенда, када се на друмовима нађу "викенд-бајкери", а по речима Владимира Јевтића, директора Асоцијације за безбедност мотоциклиста, постоји неколико озлоглашенлих путева на којима мотоциклисти најчешће страдају.
Један од најозлоглашенијих праваца у Србији је дефинитивно магистрални пут Шабац - Ваљево. Поменута деоница однела је досад доста живота.
УЖАС КОД НИША! Пешак настрадао након удара камиона
ДЕТАЉИ ТЕШКЕ САОБРАЋАЈКЕ НА ЗРЕЊАНИНСКОМ ПУТУ: Настрадали младићи од 25 и 30 година
СУДАР ДВА АУТОМОБИЛА И АУТОБУСА: Ланчани удес на "панчевцу" изазвао велики застој (ФОТО)
У последње две недеље на овом путу погинуло је четворо људи у сударима у којима су учествовали возачи мотора. Погинула су двојица мотоциклиста и двоје путника у једном аутомобилу.
Једна несрећа догодила се 8. маја на овом путу код искључења за место Церовац, код Шапца. Жена која је возила "фиат" искључивала се са главног пута, иза ње је био камион који је огромном брзином покушао да претекне моториста. Дошло је до судара чији је резултат троје мртвих, мотоциклиста Н.З. и путница у колима М.С. погинули су на месту, трогодишње дете В.С. преминуло је у болници.
На истом магистралном путу, у Коцељеви, 16. маја погинуо је мотоциклиста Драган И., свештеник. До несреће је дошло када је возач аутомобила Ј.М. са пута скренуо у своје двориште, а на његов ауто је налетео несрећни свештеник који се кретао супротном коловозном траком.
Директор Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић објашњава шта поменути пут чини тако опасним.
- Проблем је што људи возе мотор један, два дана недељно и онда када изађу на такве путеве и ухвате правац, често возе као да су на писти, превеликом брзином. То је опасно поготово на путевима где има доста укључења, прљавштине на путу, доста саобраћаја. Оно што највише убија мотористе није заправо брзина већ нагло, тренутно заустављање, ту страдају органи. Брзину треба прилагодити и имати добар преглед ситуације. Зауставни пут мотора је дужи него зауставни пут аутомобила. Уколико мотор јури брзином од око 200 километара на сат, за секунду пређе око 56 метара. Опажање опасности, реакција, притискање кочнице у идеалним условима трају 4 секунде што значи да је зауставна трака око 250 метара - објашњава Јевтић.
Други опасан и потенцијално смтоносни правац је Авалски пут, где се такође често дешавају несреће у којима учествују мотоциклисти. Многи љубитељи мотора, па и хоби возачи, уживају у природи и вожњи кроз зеленило, а да при томе можда нису довољно опрезни нити оспособљени за вожњу двоточкаша.
- Ту је карактеристично опасно улажење у кривину. Многи возачи имају обичај да "секу" кривину, па улазе у супротну траку. За мотоциклисте то може бити изузетно опасно, јер немају времена да "побегну" - објашњава Јевтић. Он упозорава да се при вожњи мотора морају испоштовати сви протоколи и процедуре.
- Потребно је имати потпуну заштитну опрему, не само јакну, већ и панталоне, као и наравно кацигу. Ја имам обичај да питам људе који седају на мотор, шта више воле, ноге или руке? Већина повреда на мотору и јесу повреде екстремитета. Када се неко клиже низ асфалт, као последицу може имати трајне ожиљке. Није сва кривица на возачима аутомобила, камиона, аутобуса. Има и мотоциклиста који дивљају. Вожња брзином већом од 120 на сат је изузетно опасна, нема времена за реакцију. Ко жели да опроба бржу вожњу нека нађе неку прилагођену писту, а не да ризикује живот. Основно је да не треба одмах сести на неки супер јак мотор, који може често да "повуче" возача - објашњава Јевтић.
Један од проблема са којима се бајкери сусрећу је и стање на путевима, па и хоризонтална сигнализација, која може бити опасна.
- Када обележавају коловоз, путари често користе боју која уме да буде клизава и на то треба обратити посебну пажњу, јер пад са мотора може бити изузетно опасан. Уз прљавштину, земљу, шљунак, то може бити узрок проклизавања и то је врло опасна ствар - упозорава Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста.
Као пример како не треба, потрудио се да покаже један Новопазарац који је сео на мотор дрогиран кокаином, без заштитне кациге. Када је полиција покушала да га заустави, почео је да бежи. На крају су га полицајци ипак сатерали у ћорсокак и ухапсили. Срећом, све је прошло без тежих последица, а возач је завршио у ћелији.