КРВАВ ПОЧЕТАК СЕЗОНЕ ВОЖЊЕ МОТОРА У БЕОГРАДУ: За пет сати један погинуо, један тешко повређен
Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста страхује да је цела ова ситуација са пандемијом утицала и на понашање возача
За само неколико часова, 1. априла у Београду су се догодиле две саобраћајне несреће у којима је један моторциклиста погинуо, а други је тешко повређен. Ово је крвави почетак сезоне мотора које сваке дгодине однесе десетине живота младих људи.
СРБИЈА ЈЕ ЗАНЕМЕЛА ЗБОГ ЗЛОЧИНА: Пресуђено оцу монструму који је обљубио и подводио ћерку
ЈЕЗИВА ИГРА СУДБИНЕ: Синиша је синоћ погинуо, а бројке на његовом мотору ПРЕДСКАЗАЛЕ СУ ТРАГЕДИЈУ (ФОТО)
СРБИЈА ТРАЖИ ОД ЦРНЕ ГОРЕ ИЗРУЧЕЊЕ ВЕЉИНИХ САРАДНИКА: Ово је двојац кључан за истрагу ликвидација
Прво је код ТЦ "Ушће" смртоносне повреде задобио возач мотора Синиша Иванов. Он је страдао када је налетео на аутомобил BMW, који је возио Александар М. (27), Према првим, незваничним информацијама, до трагедије је дошло када је возач аутомобила урадио полукружно скретање код Ушћа, што је несрећног Синишу коштало живота. Он је још давао знаке живота када је по њега дошла Хитна помоћ, али је преминуо у болници.
Нешто касније, око 20. 30 часова, У Устаничкој улици са мотора је пао мушкарац, чиији идентитет није познат. Полиција није саопштила узроке ове несреће, да ли је возач мотора изгубио контролу после контакта са другим возилом, или је у питању нека његова грешка због које је изгубио контролу.
- Тежина повреда код возача мотора је у просеку 13 пута већа него код возача аутомобила, поготово што многи седају на мотор без потребне заштитне опреме. Законодавац прописује само ношење кациге, али је потребна и друга опрема, јер падови са мотора су врло опасни, остављају тешке последице, од прелома до гуљења коже - рекао је доктор Владимир Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста.
По његовим речима, чак и прошле године, када је у време увођења строгих мера због короне и полицијског часа, ефективно није возило три месеца, број страдалих мотоциклиста био је већи него 2019. године.
- Сада је ситуација, можда, још гора. Моје мишљење је да је цела ова ситуација са пандемијом утицала и на понашање возача. Догађају се невероватне ствари, људи су одсутни док возе, вероватно мисле на друге ствари, корону, посао, новац и не обраћају довољно пажње у саобраћају, а последице могу бити страшне - наводи Јевтић.
Осим већ традиционалних "убица" као што су алкохол и дрога, појавио се и нови, који је можда и опаснији - мобилни телефон.
- Немојте на семафору гледати Фејсбук или слати поруке на вајбер. Погледајте ко је око вас, погледајте у огледало, када скрећете, дајте жмигавац. Сетите се да постоје и возачи мотора - упозорава доктор Владимир Јевтић.
А број љубитеља двоточкаша расте из године у годину. Многи од њих су са четири прешли на два точка.
"Једноставно, у Београду има превише аутомобила и саобраћајне гужве и многи се одлучују да пређу на мотор, који се крећу брже кроз "шпиц" и лакше се паркирају. Оно што је опасно је што не схватају да је начин вожње мотора потпуно различит од начина вожње мотора - објашњава Јевтић.