СТРУЧЊАК РАЗЈАСНИО ТРИ КЉУЧНА ДЕТАЉА У КОСТИНОМ ПРОФИЛУ: Ево у каквом је односу масовни убица био са осталом децом
У мору информација о дечаку који је у среду у београдској ОШ „Владислав Рибникар“ усмртио осморо ђака и школског чувара, изостала је једна – шта је урађено када је он премештен у друго одељење и да ли се са њим разговарало. Да ли је ту прихваћен, а очито је да није био.
Ово су речи др Зорана Димитријевића, пензионисаног неуропсихијатра и дечјег психијатра из Ужица који је у својој каријери, што превентивно, што куративно, радио са преко 60.000 деце. Он указује на детаље који би могли да одговоре на питање у каквом је заиста односу Коста Кецмановић био са осталом децу. Три детаља доста говоре: Чињенице да није прихваћен ни у новом одељењу, што имплицира да је проблем ипак био у њему, затим да је у новом одељењу био у разреду са одликашима, децом сличном себи, која нису имала разлога да га задиркују због тога и коначно, податак да је врло брзо по премештају, уместо да да шансу новој средини, он почео да прави списак за убиство.
ПОЈАВИО СЕ НАВОДНИ СНИМАК МАСАКРА НА ВРАЧАРУ: МУП се хитно огласио - "Радимо на идентификацији"
ЈЕДНА ОД ЖРТАВА КОСТЕ ДАНАС БИ СЛАВИЛА 12. РОЂЕНДАН: Ноћ пред масакр дошла из Грчке, поздравила другаре и дала им поклоне
"КРЕНУО ЈЕ ДА МИ ПУЦА У ГЛАВУ" Њих 50 се овде сакрило од помахниталог Косте: Учетиљица је била бледа као крпа
Код нас је пракса, каже он, да када дете има проблем у школи, који не може да се реши, поготово ако је неприхваћен и у конфликту са околином, да се премести у друго одељење или другу школу.
-Сматра се да ће промена средине допринети побољшању, али, нажалост, то дете се стручно не прати да би се утврдило да ли је у питању ментални поремећај или поремећај понашања код здравог детета. Само дан после трагедије у ОШ „Владислав Рибникар“ добили смо потврду томе када је бивша ученица гимназије „Руђер Бошковић“ ножем повредила ученика и професорку, па је приведена у психијатријску установу – каже др Димитријевић.
Он предлаже да се као законска одреба уведе да свако дете које направи нешто нежељено упути на опсервацију у здравствену установу, а тиме би се, сматра, решиле многе ствари. Рад са децом која су приметно нападна, агресивна, или пак повучена и изолована од средине у социјалном смислу, додаје пензионисани лекар, захтева тимски рад на доношењу процене њиховог здравственог стања и непрекидно праћење.
-Пре него што је убио осморо школских другова и чувара дечак није ништа направио, али је индикативно што је био повучен и неприхваћен. За психијатрију су уочљивија деца која су повучена, изопштена из околине и немају праву комуникацију са вршњацима, од деце која су живахна, слободнија – објашњава овај лекар.
Симптоматично је, указује др Зоран Димитријевић, да одличан ђак који је притом постизао успехе на такмичењима, тражи премештај у друго одељење зато што га не прихватају другови међу којима такође има одличних ђака.
-Ако га ђаци нису прихватили ни у другом одељењу то указује да је проблем постојао код њега. Да ли је се ико запитао у школи због чега деца не прихватају одличног ђака и доброг дечка. Колико сам разумео, одмах после пребацивања у друго одељење он је почео да прави план коме ће да науди. Волео бих да чујем од некога из школе да каже да ли се са њим и његовим родитељима разговарало о разлозима зашто тражи премештај и касније када је пребачен у друго одељење – наводи неуропсихијатар и дечји психијатар из Ужица.