Трећи пад Супергалеба у последњих десет година: Свака несрећа односила животе ПИЛОТА
За ваздухопловство СФРЈ произведено 85 примерака
Школско-борбени авион Супергалеб Г-4, који се данас срушио код Ковачице, трећи је авион тог типа који је изгубљен у удесима у последних десет година.
Прочитајте и:
Први Супергалеб који се срушио од осамостаљења Србије био је Г-4 евиденцијскогј броја 23736. У несрећи која се догодила 24. септембра 2008. године погинуо је потпуковник Иштван Канас који је изнад аеродрома Батајница увежбавао тачку за наступ на аеромитингу.
Други губитак догодио се 7. априла 2017. године кад су код села Слатина код Шапца погинули потпуковник Ненад Ћулибрк и капетан Дејан Пандуровић. На тренажном лету тада је изгубљен Г-4 евиденцијског броја 23625.
РВ и ПВО располаже са нешто више од 20 авиона Г-4 Један је у варијанти тегљача мета Н-62Т, један прототип верзије Г-4М, а два Супер Галеба су разоружана. Авиони су произведени у периоду од 1980. до 1991.
Школско-борбени млазни авион Супергалеб Г-4 последњи је серијски произвођени авион југословенске авио индустрије, а у наоружању је од 1984. године. За југословенско ваздухопловство произведено је укупно 85 авиона Г-4.
Супергалеб је развијен у Ваздухопловно-техничком институту у Жаркову да замени старији Галеб Г-2, а први прототип авиона полетео је 18. јула 1978. године. Серијска производња почела је 1983. године, а увођење у оперативну употребу почело је наредне године.
Авион се покреће британским мотором Ролс-ројс вајпер и развија максималну брзину од 910 километара на сат. Од наоружања носи двоцевни топ ГШ-23, калибра 23 милиметара и нешто мање од две тоне бомби и ракета.
У Војсци Србије Г-4 се користи у 252. школско-тренажној авијацијској ескадрили у Батајници, 241. ловачко-бомбардерској ескадрили у Краљеву и у Сектору за летна испитивања.
Шест авиона Г-4 Супергалеб купила је почетком 1990-их година тадашња Бурма, а ти авиони су коришћени у Ратном ваздухопловству Републике Српске и у Црној Гори.