Пет великих изазова за новог министра: Пред Момировићем су и пројекти из Вашингтонског споразума
До априла 2022. године Момировића чекају и тешки преговори о новим инфраструктурним пројектима, као и борба против уврежених стандарда државних компанија чије пословање је врло другачије од приватних компанија, у којима је радио
Томислав Момировић, име на које су прве реакције да је изненађење у новој Влади, имаће неколико важних задатака у свом будућем ресору.
ДА ЛИ СТЕ ЗА ЈЕДНУ ПАРТИЈУ ШАХА? Александар Вучић се састао са Милорадом Додиком (ФОТО)
ИВИЦА ДАЧИЋ У ЕЛЕМЕНТУ: Брецнем се када неко каже председниче Скупштине, јер у својој глави још нисам апдејтовао!
"У земљи у којој је убијен премијер..." Ана Брнабић о нападима на Вучићеву породицу
Министарство грађевине, инфраструктуре и саобраћаја је обимно и економски веома значајно министарство у целој влади.
Неколико кључних пројеката је већ покренуто у претходном саставу, а наследник Зоране Михајловић, требало би да их настави. Тако, пред Момировићем је бар пет задатака који су важни и за привреду и за грађане:
1. Саобраћајно повезивање Београда и Приштине и спровођење агенде из Вашингтоншког споразума
Реч је пре свега о почетку радова на изградњи ауто-пута од Ниш - Мердаре - Приштина, деоница до Плочника (33км), који су планирани да почетком следеће године. Овај ауто-пут је од великог значаја за југ Србије јер пролази кроз Топлички крај. Следећи пројекат је особљавање железничке пруге од Беогада до Приштине.
2. Завршетак дела брзе пруге од Београда до Новог Сада
Један од највећих приоритета новог министра биће завршетак ове деонице на којој раде кинеске компаније (од Беогада до Старе Пазове) и Руске железнице (од Старе Пазове до Новог Сада). Неће бити лако у 2021. испунити обећање да ће се од Беогада до Новог Сада брзим возом путовати за око пола сата, али до тога може доћи бољом координацијом.
3. Изградња станова за војску и полицију
Један од највећих грађевинских пројеката Србије у последних неколико деценија. Станови у Крагујевцу планирно је за буду завршени до краја ове године, у Београду 1.000 станова биће завршено почетком 2022, као и у Новом Саду. Пројекат иде по плану, а нови министар у договору са премијерком треба да одлучи ће ове станове по повлашћеним ценама моћи да купе и наши лекари, медицинске сестре и наставници.
4. Ауто-пут од Чачка до Пожеге
Долазак "Милоша Великог" до Пожеге као нова обилазница око Чачка као најзначајни део ове деонице, од виталног је значаја за централни део Србије. Кинеска компанија CCCC обећала је да ће ова деоница бити завршена до краја следеће године, али же овде бити потребно велико ангажовање и самог министра да би се деоница завршила у том року.
5. Моравски коридор
Према уговору са америчким Бехтелом и турском компанијом Енка први део Моравског коридора који би повезао Крушевац са ауто-путем требао да би буде завршен крајем следеће године. Реч је о првом дигиталном ауто-путу који гради највећа светска грађевинска компанија.
Томислав Момировић сада има велику шансу да у једном од најзахватнијих министарстава докаже оно што је показао у приватном сектору.
Чињеница је да га чекају и тешки преговори о новим инфраструктурним пројектима, као и борба против уврежених стандарда државних компанија чије пословање је врло другачије од приватних компанија.
Као један од квалитета који су га квалификовали за ово место, председник Србије Александар Вучић данас је истакао то да је Момировић спреман да прихвати ударце "политичких и економских незналица", али и то што се противио повећању минималне зараде.
Често је помињан у контесту приватни вс. јавни сектор. Такође, био је "момак кога Вучић стално помиње" и неко коме не одговара већи минималац и забрана рада недељом. Моморовић, који је и успешан српски привредник после разних Твитер обрачуна објашњавао је како су млади апатични, и да треба да се боре за себе.
Момировић је дипломирао на Правном факултету Универзитета у Београду. Од 2007. године запослен у предузећу Мона д.о.о. на месту саветника. Активни учесник у пословном удружењу ХОРЕС, где се од 2013. године налази на позицији председника скупштине ХОРЕС, а од 2009. до 2013. обављао је функцију председник УО ХОРЕС.
Својим и активним ангажовањем свог тима допринео је да стопа ПДВ-а на смештај порасте на само 10 одсто, а не на 20 одсто како је првобитно била донета одлука. Од 2016. године ступа на позицију председника компаније Мона Хотел Манагемент д.о.о. Након само годину дана започета је изградња новог хотела на Дорћолу (Мона Плаза) чиме је реализована највећа инвестиција у историји компаније.