СРБИЈА СЕ НЕПРЕСТАНО ГРАДИ: Радови на брзој прузи Нови Сад-Суботица у пуном јеку, ничу велелепни вијадукти (ФОТО/ВИДЕО)
Путовање возом од Београда до Суботице ће трајати само сат и 15 минута, док ће од Новог Сада до Суботице бити потребно свега 40 минута.
У протеклих неколико година, железнички сектор у нашој земљи је прошао кроз значајне промене. Све оно што није рађено у протеклих неколико деценија, урађено је за само једну.
Кључни пројекат, изградња пруге Београд - Будимпешта, представља највећи инфраструктурни подухват у Југоисточној Европи, чија вредност прелази четири милијарде евра, од чега је око две милијарде евра уложено у Србији.
Захваљујући модернизацији железничке инфраструктуре, Србија сада може поносно да се похвали најмодернијим пругама, па тако возови могу ићи брзином од 200 километара на сат.
Овај значајан напредак није случајан, већ је резултат рада државе и тенденције да железницу стави у приоритетне планове након дугог периода запостављања.
Брза пруга која је пуштена у саобраћај између Београда и Новог Сада представља кључни корак ка ревитализацији српске железнице.
Пруга се сада гради ка Суботици, где се тренутно изводе обимни радови.
Редакција портала Србија Данас недавно је обишла градилишта брзе пруге која повезује Нови Сад и Суботицу, где смо се уверили да радови увелико теку према плану.
У тренутној фази изградње, радници су фокусирани на завршне радње на појединим деоницама, док се остатак пројекта одвија синхронизовано и ефикасно.
Циљ је да пројекат буде завршен до краја 2024. године.
Пруга Нови Сад - Суботица дуга је 108 км. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/х кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
Ова импресивна трансформација не обухвата само изградњу пруге, већ и реконструкцију девет важних железничких станица (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), уз додатак три потпуно нове станице са проширеним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац).
Прокоп
Паралелно са овим пројектом, важни радови су у току на изградњи станичне зграде "Прокоп".
Након готово пет деценија, овај сан ће постати стварност баш на 46. рођендан од када је започета градња главне железничке станице Београда.
Радови на згради главне београдске железничке станице Прокоп су интензивирани и већ се виде обриси коначног изгледа.
На челичну конструкцију поставља се стаклена фасада, унутрашњост зграде сређује се за комерцијалне садржаје и везу са перонима.
Отварање за путнике најављено је за 20. октобар.
Предрачунаска вредност радова на станичној згради у оквиру комплекса Београд Центар износи око 17 милиона евра.
Реконструкција железничке станице у Новом Саду
У Новом Саду, радови на уређењу станичне зграде су у пуном јеку, са три нова перона опремљена надстрешницама, док су постојећи перони прошли кроз темељну реконструкцију.
У току су радови на изградњи путничког и теретног pothodnika, перонских зидова и надстрешница, постављању лифтова, термоизолацији, реконструкцији саме станичне зграде, као и зграде Електровучне подстанице "Нови Сад".
- Радови су тренутно у фази завршетка у крилу Б. Ради се о комплетној реконструкцији железничке станице, која ће имати нове садржаје, попут галерије, пасареле, панорамског лифта. Поред тога реконструисана је комплетна чекаоница, имаћемо и много више пословног простора. Очекујем да ће ово изгледати лепше него што је било до сада. Отварањем пруге ка Суботици биће и више возова за превоз путника - казао је за портал Србија Данас руководилац пројекта изградње брзе пруге Веселин Симовић.
- У току је изградња брзе пруге Нови Сад - Суботица, тренутно се раде објекти надвожњаци, подвожњаци и вијадукти, то је све углавном у завршној фази. Почели смо са полагањем колосека од Новог Сада, ових дана долазимо до Кисача и даље напредујемо и очекујемо да ће се до Врбаса брза пруга завршити у предвиђеном року, односно до краја наредне године - додао је он.
Погледајте како сада изгледају радови на реконструкцији ове железничке станице, које су забележили наши фоторепортери.
На траси брзе пруге Нови Сад- Суботица започели су радови на највећем броју од укупно 58 нових објеката који ће бити изграђени, казао нам је Симовић.
На овој деоници за возове брзине 200 км/х биће изграђено 30 надвожњака, 13 подвожњака, 5 галерија, као и по 2 пешечко-бициклистичка pothodinka и pothodne конструкције уз галерију.
Најтежи и најсложенији објекат је вијадукт у Врбасу, а граде се и вијадукти у Малом Иђошу, Змајеву, Степановићеву, Ловћенцу и Бачкој Тополи.
У велелепност вијадукта уверили смо се на лицу места. Фоторепортери редакције нашег портала забележили су радове у пуном јеку. Више десетина радника укључено је у изградњу само на овом пројекту.
Вијадукт у Врбасу простире се на обе стране канала Дунав-Тиса-Дунав, представља кључни део радова на целој траси од Новог Сада до Суботице, укупне је дужине од 1462,95 метара и пројектована 42 распона, од којих се 34 распона премошћавају сандучастим носачима, а 8 распона је од челичних решетки.
Руководилац пројекта изградње брзе пруге рекао нам је да ће на траси брзе пруге биће изграђене и четири мостовске конструкције преко канала Дунав-Тиса-Дунав.
Пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима (ЕТЦС ниво 2).
Сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана. То значи да на читавој прузи неће постојати путни прелази.
Радови се изводе уз ангажовање кинеских компанија "China Railway Интернатионал и China Communication Цонструцтион Company".
Када се заврше, путовање возом од Београда до Суботице ће трајати само сат и 15 минута, док ће од Новог Сада до Суботице бити потребно свега 40 минута.