Поводом измена медијских закона: 13 ПИТАЊА (и понеко потпитање) ЗА ШОЛАКА И ШОЛАКОВЕ
Грађани Србије имају право да од Шолака и Шолакових добију одговоре на следећа питања:
Ових дана на медијима у власништву Јунајтед Групе и Драгана Шолака сведоци смо ескалације кампање ширења неистина, дезинформација, спиновања, у вези са новим медијским законима. Поједини саговорници телевизија Н1 и Нова С стигли су чак до заговарања санкција Србији и упућивања отворених претњи и то, ни мање ни више, него новинарима јавног сервиса и органима реда.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/10/08/1_0_0.jpg?itok=y3d2u7Uq)
Гомилају се скандали Јунајтед Групе: ШОЛАК СРЉА ИЗ АФЕРЕ У АФЕРУ
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/10/01/collage_maker-01-oct-2023-11-36-am-6264.jpg?itok=JvUNnrCP)
Док Јунајтед Група тоне, МАЊИНСКИ ГАЗДА ШОЛАК ОПЕТ КРИВИ ТЕЛЕКОМ
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/10/16/1_0_0.jpg?itok=pFfaT9WW)
Опасна игра Јунајтед Групе: ШОЛАК ХОЋЕ ДА РУШИ медијске законе и ЗАПАЛИ СРБИЈУ
Због тога, а у складу са императивом да јавност има право на истинито информирање, јавно упућујемо питања Драгану Шолаку, Јунајтед Групи и њиховим стручњацима.
С обзиром на то да Шолак одбија да даје изјаве српским медијима, може да нам одговори и преко медија које је фиктивно регистровао у Луксембургу, а уколико и то не жели, могу да нам одговоре његови домаћи сарадници.
Грађани Србије имају право да од Шолака и Шолакових добију одговоре на следећа питања:
1. Компанија Телеком Србија је власник кабловских спортских, филмских и забавних ТВ канала, и сувласник два кабловска информативна Еуроњуз Србија и Блумберг Адрија. Зашто власнички удео Телекома у спортским, филмским и забавним каналима, као и у два са најугледнијим брендовима из ЕУ и САД, а који се сви емитују преко кабла и дигитално, представља “медијски мрак у Србији”?
2. У каквој су вези проблеми са гледаношћу и приходима телевизија у власништву Јунајтед Групе (од Н1 до Спортклуба) са захтевом да се Телекому забрани власништво у медијима?
3. У каквој су вези проблеми са губљењем корисника и прихода оператера СББ, у власништву Јунајтед Групе, са захтевом да се Телекому забрани власништво у медијима?
4. Зашто је у јавном интересу да се, забраном поменутих Телекомових канала, грађанима смањи понуда медијских садржаја и право на избор, уместо да се повећавају?
5. Зашто Јунајтед Група и представници њеног менаџмента у јавним обраћањима износе најгрубљу неистину и обмањују јавност да је 2020. године Телеком самовољно уклонио ТВ Н1 из понуде свог оператера Супернова? А истина је да је Јунајтед Група - писаним путем и чак претећи тужбом - захтевала да се њени канали моментално склоне са Супернове и да је прекинула преговоре са Телекомом о сарадњи.
6. Зашто се са медија у власништву Јунајтед Групе обмањује јавност да ће РЕМ да одређује цену по којој ће оператери да емитују ТВ са националном фреквенцијом, када се то односи, и то условно, само на локалне станице?
7. Уколико ТВ Н1 и ТВ Нова С заиста уживају тако велико поверење својих гледалаца као што тврдите, зашто је права апокалипса ако са нулте и прве позиције у распореду ТВ канала пређу на шесту и седму? Да ли своју публику сматрате заосталима у развоју?
8. Зашто се надлежни на Н1 и Нова С нису оградили од изјава појединих саговорника тих телевизија који су поручивали да, ако се усвоје медијски закони, треба физички блокирати РТС и забранити кретање новинарима јавног сервиса и осталим запосленима, а ако полиција то покуша да спречи треба се физички сукобити са њом? Уместо ограђивања, Н1 и Нова С су промовисали такве изјаве. Да ли се онда са њима слажете?
9. Да ли сматрате да ЕУ треба да уведе санкције Србији ако медијски закони не буду у складу са интересима Јунајтед Групе и Драгана Шолака? То поручују неки ваши саговорници, без уредничког и новинарског ограђивања, напротив, већ их промовишу.
10. Зашто су медији Јунајтед Групе најбруталније и континуирано лагали грађане и комплетну јавност у Србији тврдећи да је у ЕУ забрањено да оператери у државном власништву имају медије? Зашто сте промовисали такве ставове, које је било могуће проверити за пола сата на Гуглу? Зашто сте наставили да узимате изјаве од “угледних стручњака” за које је доказано да или не познају тему или свесно износе неистине?
11. Зашто Јунајтед Група отворено крши закон тако што се на каналима Н1 и Нова С, регистрованим у Луксембургу и са статусом “прекограничног емитовања” у Србији, емитују маркетиншки садржаји и од њих убирају приходи? Зашто ТВ Н1 и Нова С не питају стручњаке о нелегалном поступању својих власника? Када ћете престати са том праксом?
12. Зашто се залажете за то да ваш директни тржишни конкурент Телеком Србија у односу на СББ има неравноправне услове на тржишту и тиме позивате на кршење Устава Србије?
13. Зашто пословне интересе Јунајтед Групе и СББ, поново обмањујући грађане и јавност, поистовећујете са јавним интересом?
Унапред хвала на одговорима на ова врло базична питања.