"ИМАЋЕ ЗАГАРАНТОВАН ПОСАО" Завршен састанак премијерке и радника Фијата: Ево шта је договорено
Очекују да премијерка настави разговоре са Стелантисом.
Представници синдиката и радника Фијата пренели су новинарима, после двосатног састанка са премијерком Аном Брнабић у влади, да је дошло до помака у разговорима, јер ће сви који оду у иностранство да раде у другим Фијатовим фабрикама имати гарантован посао на будућој линији за производњу електричног модела у Крагујевцу.
РАТКО МЛАДИЋ У ВЕОМА ЛОШЕМ СТАЊУ! Хитно се огласио његов адвокат: Лечи га Доктор смрт
ЗАХАРОВА ПОТРВРДИЛА: Сергеј Лавров долази у Београд
ЗАВРШЕН САСТАНАК ВУЧИЋА И ДЕНДИЈАСА: Председник открио које су биле кључне теме разговора (ФОТО)
Такође, навели су да је 500 радника вишак, а одбили су да говоре о висини отпремнина иако је о томе било речи на састанку.
Очекују да премијерка настави разговоре са Стелантисом о висини отпремнина и да почетком недеље она дође у Крагујевац.
На састанку је, према њиховим речима, договорен мораторијум односно прекид разговора руководства Фијата око вишка запослелних до 20. јуна.
Представници запослених рекли су да су свесни да су преговори тешки и да ће за сада одложити протесте.
Фијат за рад у Немачкој и Италији нуди 1.000 и 1.500 евра. Фијат нуди радницима да иду у четири земље: Словачку, Пољску, Немачку и Италију, а радници не могу да бирају у коју ће земљу и када ће да иду, већ ако пристану само да чекају да их обавесте где и када иду, преноси Танјуг.
Стелантис у Словачкој и Пољској нема ниједну фабрику у којој прави електрични модел, у Пољској прави пежо 308 који је старији од садашњег модела у Крагујевацу фијата 500Л.
У Фијату у Крагујевцу ради око 2.000 радника.
До скора производио 100.000 аутомобила годишње
Фијат у Србији пре мање од 10 година радио је пуном паром - са трака тада је силазило више од 100.000 аутомобила годишње, што је ову крагујевчку фабику држало на листи топ највећих извозника Србија која је директно упошљавала око 3.000 људи, а индиректно обезбеђивала посао за стотине мањих фирми.
Прошлогодишња производња у Фијату била је најмања још од 2012. када је италијански гигант дошао у Србију. Истина била је то и корона година која је погодила аутогиганте широм света. Произведено је између је 15.000 и 20.000 аутомобила, што је готово шест пута мање него 2013, када је са монтажних и производних трака сишло рекордних 117.000 возила.
У целој прошлој години у Фијату се радило око 60 дана.