Крај чекању на шалтерима: Почела аутоматска овера здравствених књижица, али постоји ЈЕДАН УСЛОВ
Коначно
Републички фонд за здравствено осигурање почео је да аутоматски оверава здравствене картице, па послодавци убудуће неће морати да долазе на шалтере. Услов за аутоматску оверу била је замена књижица, и тај посао је приведен крају, јер је нове картице здравственог осигурања досад добило 6.450.000 од укупно 6,9 милиона здравствено осигураних особа.
Држава уводи НОВЕ МЕРЕ за контролу ЗДРАВСТВЕНОГ ОСИГУРАЊА радника: Ево шта то значи
УРНЕБЕСАН захтев на шалтеру једне београдске клинике постао прави ХИТ (ФОТО)
Пилот пројекат аутоматске овере започет је крајем јуна, прво са 10, а затим с 20 послодаваца, а од овог месеца обухваћени су запослени код послодаваца и чланови њихових породица, пензионери и чланови њихових породица, примаоци новчане накнаде од Националне службе за запошљавање, затим монаси и монахиње, Роми, жртве насиља...
- Аутоматска овера тренутно није могућа за осигуранике на основу самосталне делатности и за пољопривреднике и чланове њихових породица, с обзиром на то да Пореска управа тренутно није у могућности да достави податке о плаћеним доприносима за наведене категорије осигураника у електронском облику - објашњава др Верица Лазић, в. д. директора РФЗО.
- За ове категорије здравствена исправа се и даље оверава на шалтерима филијала и испостава РФЗО. Аутоматска овера није могућа ни за децу старију од 18 година која су на школовању и студенте до 26 година који су осигурани као чланови породице.
Према рачуници коју је изнела премијерка Ана Брнабић, аутоматском овером здравствених картица послодавци ће годишње уштедети око 500.000 радних сати, односно око милион и по евра годишње.
БРНАБИЋ: Ускоро се укида овера здравствених књижица!
Примена начина овере у пракси значи да послодавци више неће морати да оверавају здравствене картице запослених, јер ће их држава аутоматски продужавати без подношења захтева и чекања на шалтерима.
- Пореска управа на дневном нивоу ажурира податке о плаћеним доприносима - објашњава Верица Лазић.
- Сваког дана у поноћ ЦРОСО преузима податке и они постају доступни РФЗО. Обрада података у ЦРОСО траје од поноћи до два сата ујутру, после чега Републички фонд започиње процес аутоматске овере. То значи да сервиси РФЗО иду редом од првог до последњег послодавца, проверавајући сваког запосленог појединачно.
Крај неажурним подацима
- До преласка на аутоматску оверу здравствених картица, осим чињенице да је то подразумевало одлазак у матичне филијале, односно испоставе РФЗО, највећи проблем је била ажурност података о плаћеним доприносима које је Пореска управа достављала РФЗО једном недељно, на компакт-диску - објашњава др Лазић. - Било је грешака и догађало се да осигураник не добије оверу иако је његов послодавац измирио своје обавезе.