Весић: Гради се око 400 километара ауто-путева, а сада од Прељине до Појата стижемо за 40 минута!
Моравски коридор највећи је инфраструктурни пројекат у Србији који ће повезати Расински, Рашки и Моравички округ.
Министар Горан Весић рекао је да свако саобраћајно повезовање значи развој земље, то је основа за индустријски развој, за долазак страних инвестиција и све друге последице као што је развој туризма.
Најавио је да ће 2024. Краљево бити прикључено на ауто-пут, као што сада имамо Крушевац.
ГОРАН ВЕСИЋ: Моравски коридор прва паметна саобраћајница у Србији!
Весић: Средином маја наше регионалне пруге постају део европске мреже саобраћајница
НА ОВОЈ ДЕОНИЦИ ПУТАРИНА СЕ НЕ ПЛАЋА Министар Весић поделио лепе вести: До завршетка радова промотивни период
На Моравском коридору, отворена је прва деоница од Појата до Макрешана, дужине 16,8 км. То је део ауто-пута од Појата до Прељине, вредног 800 милиона евра.
Моравски коридор највећи је инфраструктурни пројекат у Србији који ће повезати Расински, Рашки и Моравички округ.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да технички Моравски коридор спаја коридоре 10 и 11, односно ауто-пут Београд-Ниш и ауто-пут "Милош Велики" који води према Црној Гори и Републици Српској, од Пожеге.
- На том потезу, када погледате Појате, Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, до Чачка живи око 500.000 људи и има око 20.000 малих и средњих предузећа. Као и сваки пут, донеће бољу саобраћајну повезаност јер ће се од Прељине до Појата стизати за 40 минута, а биће више инвестиција. Једна од последица изградње првог дела Моравског коридора до Макрешана - велика индустријска зона између Ћићевца и Варварина, на 22 хектара, јер сада када имате пут инвеститори желе да дођу, што значи више радних места за људе који живе у тим градовима, бољи стандард, бољи живот и развој туризма - истакао је Весић.
Отвориће се нове туристичке детинације
Према његовим речима, овај коридор отвориће неке туристичке детинације које нису биле тако популарне за све грађане Србије.
Указује да сви знају за Копаоник и Залтибор, али мало Београђана одлази на Јастебац или на Гоч.
Ради се пут према Јастепцу, који је некада био популарна дестинација, оживећемо туризам у многим од тих места, што значи опет више радних места, напоменуо је Весић.
- Свако саобраћајно повезовање значи развој земље, то је основа за индустријски развој, за долазак страних инвестиција и све друге последице - развој туризма, долазак инвестиција - каже Весић.
Грађани ових округа ће осетити бољитак од изградње ауто-пута, додао је министар грађевинарства.
Тешка деоница, седам мостова, три на рекама, три надвожњака
На целом путу биће петља и у Ћићевцу, затим Крушевац исток и запад, Велика Дренова, Трстеник, Врњачка Бања, Адрани, после Прељина, читав низ петљи које ће омогућити да се лако долази на ауто-пут, објаснио је министар грађевинарства.
- Следећа деониоца која се отвара у октобру, је нових 10 километара код Кошева, место изнад Крушевца, већ до октобра имаћемо преко 27,8 километара изграђене прве деонице - рекао је Весић.
Чекају нас још две деонице, напомиње Весић а то су Адрани-Прељина и 2024. имаћемо и Краљево прикључено на ауто-пут, као што сада имамо Крушевац.
Што се Краљева тиче, ако хоћете да дођете у тај град, морате да сиђете са "Милоша Великог" на петљу Прељина и да идете старим делом Ибарске магистрале, сада ће имати свој део Моравског коридора, рекао је он.
Скратиће време путовања, тај део од Адрана до Прељине биће у дужини од 30,3 километара. А 2025. спојиће се Кошеви изнад Крушевца и Адрани - имаћемо и Велику Дреновцу, Трстеник и Врњачку Бању, и две петље код Краљева, свих 112 километара ауто-пута биће изграђено 2025. године који повезују читав регион, навео је Весић.
Дигитализован ауто-пут
- Дигитализован ауто-пут значи паметан ауто-пут, покривен пут са вај-фај мрежном, да можете да добијете информације о свему што се дешава на ауто-путу, ако се негде догоди несрећа, удес - да успорите, да ли је негде магла, препорука која се аутоматски даје на панелима који су дигитални - колико да возите, да ли да сиђете са пута - објаснио је Весић.
Према његовим речима, у наредним годинама све ће се више користити.
Сви нови путеви у Србији биће дигитализовани, јер је изменама и допунама Закона о планирању и изградњи ставили обавезу да приликом изградње сваке линијске инфраструктуре морате имати провучену оптичку инфраструктуру и комплетну дигитализацију сваког новог пута.
- До 2012. имали смо изграђених 596 километара ауто-путева, до 2012. до јуче 381 километар, и да додамо 16,8 километара и 10 километара што смо урадили у марту: Сурчин-Нови Београд, 26,8 километара. Гради се тренутно око 400 километара ауто-путева - напоменуо је Весић.
Они ауто-путеви који већ постоје биће дигитализиовани кроз активност Министарства заједно са Телекомом Србије, са универзитетима у Београду, Нишу, Новом Саду и Крагујевцу – покренуће се поступак дигитализације свих постојећих ауто-путеваса министрима Јовановићем и Беговићевом, рекао је Весић одговарајући на питање шта ће бити са старим путевима.
- То ће радити наша памет и наши људи, то ће бити референца за професоре и те компаније да раде и у другим земљама - истакао је Весић.