Зашто Милоје Обрадовић и КЗК раде за тајкуне и приватнике, а не за државу Србију и грађане?
Грађани Србије неће добити одговор јер Милоје Обрадовић избегава интервју и крије се од новинара
Зашто Милоје Обрадовић и Комисија за заштиту конкуренције (КЗК) раде у интересу приватника и тајкуна, а не у интересу државе Србије? Зашто Милоје Обрадовић и КЗК не кажњавају приватнике који су доминантни на тржишту у Србији и због којих су цене производа које пласирају веће него било где у свету? Зашто Милоје Обрадовић и КЗК раде за џеп приватника и шта они имају од тога? Због чега поступци против великих приватних предузећа које спроводи КЗК трају годинама, а поступци против државних предузећа само пар месеци? Због чега Комисија и Милоје Обрадовић чак против неких приватника и не смеју да покрену поступак? Због чега су КЗК и Милоје Обрадовић против неких приватника обуставили поступке?
Због чега је само у Србији постоји правило - имамо једног приватника који пласира производе и који одређује цену по свом нахођењу? Зашто Милоје Обрадовић и КЗК не испитају приватнике који то раде? Да ли је проблем што не смеју то да ураде или је проблем тај што и они раде за њих?
Међутим, грађани Србије неће добити одговор ни на једно од ових питања јер Милоје Обрадовић избегава интервју и крије се од новинара, не знајућу да новинари раде у служби грађана Србије и да им је циљ једно открију шта се скрива иза свега. Милоје Обрадовић и КЗК ће и након овог текста само објавити одговор, али Милоје Обрадовић из непознатог разлога и даље неће дати интервју новинарима и одговорити им на питање због чега ради у интересу приватника и тајкуна, а не за интерес Србије и њених грађана?!
Јер Милоје Обрадовић и Комисија за заштиту конкуренције доносе решења, али доносе решења против државних предузећа као што је ЕПС Дистрибуција, која је државно предузеће. Милоје Обрадовић и КЗК кажњавају државна предузећа огромним казнама и то без довољно доказа да су начинила било који прекршај, без обзира што те казне иду на терет грађана Србије.
Подсетимо, Комисија за заштиту конкуренције први пут покреће поступак испитивања повреде конкуренције против ЕПС Дистрибуције 2016. године, да би у експресном поступку, за само пет месеци, донела решење да се ЕПС Дистрибуција казни са 330 милиона динара.
ЕПС Дистрибуција након тога улаже жалбу Врховном касационом и Управном суду. Управни суд је после поновног одлучивања донео пресуду којом је у целости поништио решење Комисије и донео одлуку да се ЕПС Дистрибуцији врати свих 330 милиона динара, али и 35 милиона затезне камате. Управни суд је, такође, Комисији вратио на поновни поступак предмет везан за ЕПС Дистрибуцију.
С обзиром на то да је суд пресудио у корист ЕПС Дистрибуције, због решења које је донела Комисија за заштиту конкуренције, оштећени су само грађани Србије, јер ће из њихових џепова морати да се плати затезна камата од 35 милиона динара. Дакле, због несмотрене одлуке Комисије и намере да се казни једно државно предузеће, по сваку цену и без довољно доказа, што је потврђено и на суду, нанета је директна штета пореским обвезницима Републике Србије који то сад морају да плате. Поред тога што су грађани Србије оштећени због њихове неодговорне одлуке, и поред решења које је донела против државног предузећа, Комисија за заштиту конкуренције решила је и да Косово призна као независну државу.
Комисији за заштиту конкуренције поставили смо, између осталих, и питање због чега су на овај начин признали Косово и Метохију на шта смо добили следећи одговор.
- Посебно напомињемо да дефиниција релевантног географског тржишта није повезана са питањем статуса АП КиМ, нити територијалним уређењем Републике Србије. Она зависи од низа околности, махом економских, те се често дешава да дефинисано релевантно тржиште буде шире или уже од територије Републике Србије (као нпр. територија Града Београда, Западна Србија, аеродромски пар Београд-Рим и друго) - навели су из КЗК.
Управни суд је у пресуди, укинуо решење КЗК против ЕПС Дистрибуције и вратио предмет на поновно поступање. Комисија је била у законској обавези да се придржава свега што јој је наложио суд. Међутим, Комисија за заштиту конкуренције, на челу са Милојем Обрадовићем, решила је да не поштује законе наше државе, као ни одлуку највишег судског тела Републике Србије, па нису предузели ниједну процесну радњу коју им је Управни суд наложио у поновном поступку против ЕПС Дистрибуције. Интересантно је да само дан пре састанка са Европском комисијом, КЗК доноси ново решење којим кажњава ЕПС Дистрибуцију са 412 милиона динара, иако законски није смела да донесе решење којим је нова казна већа од претходне чиме је повредила опште процесно начело реформатио ин пеиус.