НЕМА ПРЕДСЕДНИКА БЕЗ ДВА МИЛИОНА ЕВРА: Стручњаци израчунали колико кошта ИЗБОРНА КАМПАЊА
Онај ко жели да победи на председничким изборима мораће да у кампању уложи најмање два милиона евра
Озбиљна кампања кандидата за председника Србије кошта најмање два милиона евра.
Под тим се подразумева кампања која омогућава улазак у други круг председничких избора, оценили су аналитичари уз ограду да су реални трошкови сигурно већи од пријављених.
- Два милиона евра омогућава кампању која подразумева припрему, организацију кампање, осредње појављивање у класичним медијима и јаку кампању на друштвеним мрежама - рекао је стручњак за комуникације Игор Авжнер.
ЉАЈИЋ: Нису нам потребни парламентарни избори, нека СНС предложи новог премијера
Он је рекао и да би Агенција за борбу против корупције морала да приликом провере извештаја о финансирању кампање све оно што је креирано у кампањи упореди с пријављеним износима, јер ту "постоје битне разлике".
Извршни директор ЦеСИД-а Бојан Клачар слаже се са проценом да два милиона евра кошта кампања која председничког кандидата води у други круг, и да су то износи које су потрошили Томислав Николић и Борис Тадић у кампањи 2012. године.
- Ту су урачунати одласци на терен, медији, јавни догађаји, консултантске услуге разних агенција. Најнижи износ за кампању за озбиљног кандидата је око 500.000 евра, углавном је реч о кандидатима који од кампање желе да их учини видљивијим - објаснио је Клачар.
ДАЧИЋ: Да сам ја на месту Вучића, Николићу не бих дао ништа
Кандидати деле 320 милиона државног новца
Он је навео да ће ове године за председничке изборе бити издвојено 640 милиона динара, што је нешто мање него 2012.
- Износ се дели на два дела - 320 милиона иде свим кандидатима равномерно. На прошлим изборима их је било 12, па је то сума око 27 милиона динара. Остатак од 320 милиона динара иде кандидатима који иду у други круг - навео је Клачар.
Према подацима ЦеСИД-а, на председничким изборима 2012. кандидати су за финансирање кампање највише користили новац из буџета, затим кредите, а тек онда прилоге приватних лица и фирми.
- Од тога 60 одсто трошили су на оглашавање у медијима, 22 одсто трошено је на агенције, истраживања јавног мњења, девет одсто на изборни материјал, штампање плаката, осталог изборног материјала и билборда, а три одсто издвајано је за организацију јавних догађаја - рекао је Клачар.
СТЕФАНОВИЋ: Избор Вучића значи светлу будућност Србије
Нико не пријављује праве трошкове
Он је рекао да би на председничким изборима 2017. године, уколико не буде и парламентарних, требало очекивати да ће бити трошено више новца него на претходним преседничким изборима.
- По ономе што сада видимо, сигурно ће доста трошити владајућа коалиција, као и Вук Јеремић - проценио је Клачар.
Он је додао да странке више троше у кампањама него што пријаве прихода и да је сигурно да постоје сиве зоне.
- На прошлим изборима странке су у просеку трошиле 15 одсто више него што су имале прихода. То је само потврда да су прави износи већи, да има много исплата услуга у готовини - казао је Клачар.