АМЕРИКАНЦИ ПРИЗНАЛИ ДА СУ У ОГРОМНОМ ПРОБЛЕМУ: Пројекат Ф-35 скроз пропао! (ВИДЕО)
За то време Русија и НР Кина јачају своје ваздушне снаге све јачим и бољим авионима
Америчко ратно ваздухопловство жели да развије приступачан лаки авион-ловац који би заменио на стотине авиона Ф-16. Тај авион био би допуна невидљивим ловцима, који су се показали прескупим и непоузданим, чиме је америчка авијација признала да је пропао пројекат Ф-35, који је требало да замени времешне Ф-16.
НИ МЕЋАВА ИХ НЕ МОЖЕ ЗАУСТАВИТИ КАД ЈЕ ОДБРАНА РУСИЈЕ У ПИТАЊУ: Колона "Јарсова" јури ка Москви по специјалном задатку (ВИДЕО)
Југоимпорт-СДПР започео тестирање новог оружја: Погледајте лансирање српских противоклопних ракета (ФОТО/ВИДЕО)
РУСКА АРТИЉЕРИЈА ТУЧЕ БЕЗ МИЛОСТИ: Процветали Тулипани, Зумбули и Акације, а онда је распалио и Торнадо (ВИДЕО)
Генерал Чарлс Браун Млађи навео је да би нови авион, "пете генерације минус", као знатно јефтинији, био допуна скупим летелицама пете генерације Ф-22 и Ф-35.
Америчка авијација слично је најављивала пре две деценије, али је у међувремену тај ловац, који је такође био замишљен као јефтин и лак, постао тежак и прескуп, јер му је произвођач "Локид Мартин" додавао све новију и новију технологију, пише "Форбс".
Ради се о авиону Ф-35, а тај 25 тона тежак невидљиви ловац постао је проблем, уместо да проблем реши. А сада је Америци потребан нови ловац да реши проблем авиона Ф-35, наводи Форбс.
Са ценом од око 100 милиона долара по летелици, Ф-35 је скуп. Са стелт и другом високо технолошком опремом, он је скуп и за одржавање, али и непоуздан и пун "бубица".
- Ф-35 није јефтин лаки ловац - каже Ден Ворд, бивши менаџер у Ратном ваздухопловству.
Генерал Браун пореди Ф-35 са "фераријем".
- Не возите свој "ферари" на посао сваки дан, то је аутомобил за вожњу недељом - каже Браун и објашњава да је Ф-35 луксуз који не би требало да се користи у задацима који то нису.
Дакле, потребан је јефтинији ловац који би могао да се користи за свакодневне задатке. Данас америчка војска има око 1.000 таквих авиона Ф-16. Али они су стари, ниједан нов није купљен од 2001. године.
Вил Ропер, доскорашњи високи функционер ваздухопловства, помињао је у јануару да би требало наручити нове Ф-16. Али генерал Браун одбацује ту идеју, јер, како наводи, није потребно више "класичних" авиона. Објаснио је да је тешко надоградити Ф-16 новом технологијом, па је зато потребно да ваздухопловство развије нови јефтинији ловац.
Браунови коментари су прећутно признање да Ф-35 није успео, пише "Форбс". Када је планиран у деведесетим, програм Ф-35 је предвиђао производњу на стотине тих ловаца који би заменили готово све тактиче авионе у ваздухопловству и морнарици.
Само је ваздухопловство планирало да наручи готово 1.800 летелица које би замениле времешне Ф-16 и А-10 авионе. Ф-35 је требало да буде тај јефтини ловац који би се комбиновао са "луксузним" Ф-22. Међутим, неуспех је започет у самом концепту "Локид Мартина".
- Покушали су да оспособе Ф-35 да може да ради превише ствари - казао је вашингтонски аналитичар Ден Грејзиер.
Ф-35 има неколико верзија, прилагођених за различите намене. Његова сложеност подигла му је цену, а скок цене одлагање у испоруци. То одлагање дало је инжењерима времена да му још више усложе дизајн. А онда је то додатно подигло цену. То је узроковало нова одлагања. И тако у круг.
Петнаест година после првог лета, у употреби је само 250 ових авиона и сада се најављује прекид програма. Ф-35 се приближио луксузном Ф-22, чија је производња прекинута после само 195 летелица.
- Ф-35 је на раскрсници - каже Грејзиер.
Челници Пентагона наговестили су да би морнарица и ваздухопловство, због растућих претњи у свету, могли да добију већи удео у војном буџету који износи готово 700 милијарди долара годишње.
- Уколико желимо развој новог ловца, сада је вероватно право време - каже Грејзиер.
Тако би производња Ф-35 могла да буде завршена после само неколико стотина примерака, а новац, десетине милијарди долара, преусмерен на развој новог ловца.
Међутим, то отвара питање да ли ће икад бити развијен лаки, јефтини ловац. Нови такав ловац могао би да доживи судбину свог претходника, Ф-35, и да током развоја добије на тежини, сложености и цени, све док не постане прескуп.
Ако се то догоди, као што се претходно догодило, пише "Форбс", у некој 2041. години генерали би могли да говоре како је Ф-36 "ферари" који не возите на посао сваког дана.
Могли би и да објасне како је ваздухопловству неопходно да развије нови, лаки ловац, како би заменили 60 година старе Ф-16.
Вести о домаћем и страном наоружању можете прочитати ОВДЕ.