Не носи оружје, а за трен ока може да уништи целу планету: Погледајте НАЈСМРТОНОСНИЈУ ЛЕТЕЛИЦУ на свету (ВИДЕО)
Можете да одсечете главу америчких нуклеарних сила, али тело ће и даље надолазити на вас
У војној операцији са стелт ловцима Раптор, тенковима А-10, бомбардерима Б-52 и Харијерима, гломазни авион америчке морнарице Е-6 Меркур, заснован на авиону 707, не делује посебно опасно.
Али немојте да вас изглед превари. Иако Меркур не поседује оружје, то је у извесном смислу најсмртоноснија летелица којом управља Пентагон, јер је његов задатак командовање лансирањем нуклеарних балистичких ракета са копна и мора.
Наравно, америчка војска има земаљски стратешки центар за глобалне операције у Небраски и копнене предајнике за комуникацију с нуклеарном тријадом.
Руске Ваздушно-космичке снаге добијају ново ЋУДОВИШТЕ: Најсавременији шпијунски авион ускоро у употреби (ВИДЕО)
Американци дали "зелено светло": Бугарска добија најмодерније борбене авионе четврте генерације (ВИДЕО)
Ескадрила модернизованих ловаца МиГ-29СМТ у пролећној акцији (ВИДЕО)
Међутим, главна сврха Е-6 је да одржи комуникацијску везу између националног органа команде (почев од председника и секретара за одбрану) и америчких нуклеарних снага, чак и ако су копнени командни центри уништени првим непријатељским нападом. Другим речима, можете да одсечете главу америчких нуклеарних сила, али тело ће и даље надолазити на вас захваљујући овим авионима судњег дана.
Основна мисија Е-6 позната је под називом "Тејк чарџ енд мув аут" (ТАЦАМО). Пре развоја Е-6 мисију ТАЦАМО преузели су копнени предајник, а касније и авиони ЕЦ-130Г и К Херкулес који су имали радио станице врло ниске фреквенције за комуникацију са подморницама.
Занимљиво је да је Француска такође управљала сопственим авионом ТАЦАМО до 2001. године. У питању су четири модификована транспорта Трансал Ц-160Х Астарте који су одржавали ВЛФ комуникацију са француским подморницама балистичко-ракетних вода.
Први од шеснаест Е-6 ушао је у службу између 1989. и 1992. године. Последњи су изграђени у веома дугом низу војних варијанти часног авиона Боинг 707, посебно 707-320Б Адвенсд који се такође користи у Е-3 Сентри.
Са 31 антеном, Е-6А су првобитно били постављени искључиво за комуникацију са подморницама. Е-6А би могао да остане у ваздуху до петнаест сати, или седамдесет и два, са допуном горива у ваздуху.
Барем један Е-6 стално се држи у ваздуху. Е-6 у мисији комуникације са подморницама често лете у круговима преко океана најмањом могућом брзином - и по десет сати истовремено.
Они који обављају мисију нуклеарне команде обично остају у приправности у близини ваздухопловне базе Офут у Небраски. Нуклеарна мисија Е-6 такође је своје повремене операције учинила храном за теоретичаре завере и страна пропагандна места.
Платформа Е-6 требало би да остане у употреби до 2040. године захваљујући програму продужења животног века и сталним променама на својим системима и радио станицама.
БИСЕР РУСКЕ АВИЈАЦИЈЕ: Најновији руски ловац пете генерације Су-57 у извођењу акробатских фугура (ВИДЕО)
ПОСЛЕДЊА РЕЧ ТЕХНИКЕ У РУСКОЈ ФЛОТИ: Ускоро стиже "АДМИРАЛ КАСАТОНОВ", борбени тестови у ПУНОМ ЈЕКУ (ВИДЕО)
ОВАКО "ГРМИ" МОЋНИ ПАНЦИР: Руске снаге неутралисале "непријатељску" авијацију (ВИДЕО)
РУСКИ ОКЛОПНИК СЕЈЕ СТРАХ: Ратни експеримент који леди крв у жилама НАЈЈАЧИМ НЕПРИЈАТЕЉИМА (ВИДЕО)
Војска Русије добија ПОЈАЧАЊЕ: Најмоћнији ТЕНКОВСКИ УБИЦА, смртоносна машина БЕЗ КОНКУРЕНЦИЈЕ у акцији (ВИДЕО)