Полетите првим српским авионом који је летео брзином већом од звука (ВИДЕО)
Орао има велики историјски значај за југословенску и српску авијацију.
Ј-22 "Орао" је српски двомоторни јуришни авион развијен и серијски произвођен у кооперацији Социјалистичке Федеративне Републике Југославије и Румуније, кроз сарадњу двају ваздухопловнотехничких института и ваздухопловних индустрија. Први прототип је полетео 1974. године, а међународну промоцију доживео је на ваздухопловној изложби у Паризу 1985. године, био је то авион "Орао" Ј-22, № 25102.
СТИЖУ НОВИ ИЉУШИНИ И ТУПОЉЕВИ: Најмоћнији суперсонични авион у историји јача редове руске авијације
СТИЖУ НОВИ ИЉУШИНИ И ТУПОЉЕВИ: Најмоћнији суперсонични авион у историји јача редове руске авијације
ЛЕТЕЋИ "СНАЈПЕР ЗА ВАТРУ": Хеликоптер Камов Ка-32 - снажно оружје Србије за борбу са пожарима
ЛЕТЕЋИ "СНАЈПЕР ЗА ВАТРУ": Хеликоптер Камов Ка-32 - снажно оружје Србије за борбу са пожарима
Којим системима располаже Војска Србије када је у питању артиљерија и који су њени домети? (ВИДЕО)
Којим системима располаже Војска Србије када је у питању артиљерија и који су њени домети? (ВИДЕО)
Поред усвајања више нових технологија, Орао има историјски значај и по томе, што је он први домаћи авион који је летео већом брзином од брзине звука.
Прва борбена дејства Ј-22 "Орао" је извршио за време грађанског рата у Југославији. У условима слабе или готово никакве противничке противавионске одбране, "Орао" је скоро неометано дејствовао по паравојним снагама. У томе периоду, распада државе, сви авиони Орао су опремљени системом пасивне заштите од дејства ракета земља-ваздух. То су били топлотни мамци, бакље.
Према непотврђеним информацијама авиони "Орао" су за време НАТО бомбардовања СР Југославије 1999. године успешно дејствовали против формација ОВК на Косову.
Погледајте у овом видео како је то бити пилот овог авиона.