БЕЗ ОВОГА НЕ КРЕЋИТЕ НА НОВИ АУТО-ПУТ ДО ПОДГОРИЦЕ: Ево због чега горе аутомобили на "Принцези Ксенији" (ВИДЕО)
Тек отворени аутопут у Црној Гори од Колашина до Подгорице, назван "Принцеза Ксенија" апсолутна је новина за све возаче, не само због тога што је та држава добила прву савремену саобраћајницу, већ зато што се на том коловозу вози узбрдо ка мору скоро 40 километара.
Нажалост, статистика показује да такви услови вожње најмање пријају старијим аутомобилима поготово француске производње.
Више од 40 возила је у првих неколико дана од отварања аутопута прокувало на успону док се четири аутомобила запалило.
На срећу, нико није повређен, али на појединим четвроточкашима је причињена велика материјална штета.
Савет пулмолога: Шта ако вас мучи продужени кашаљ?
"ЦРНА ГОРА МОРА БИТИ ЗДРАВА" Кнежевић упутио оштру поруку Дритану - ако не потпишу Темељни уговор остаје само ЈЕДНА СТВАР
"И ШТА ЋЕМО САД?" Кнежевић питао Абазовића, урнебесан одговор црногорског премијера дигао регион на ноге! (ФОТО)
Како је дошло до инцидената најбоље знају возачи шлепера који су претходних дана били најтраженији на новом аутопуту.
- Спасавао сам двојицу возача на новом аутопуту. Једном је изгорео аутомобил док је другом прокувао. Обојица су били у потпуном шоку, али на срећу нико није повређен. Занимљво, обојица су возили француске аутомобиле и обојици је узрок инцидента партикуларни филтер који је био зачепљен, јер се код нас, и у Црној Гори и Србији, практично не сервисира тај део - започиње исповест Мишко Драгић, возач шлеп службе из Подгорице.
- Одмах да вам кажем узрок хаварија није нови аутопут него неисправна возила. Углавном су то француски аутомобили којима је, иначе, бољка партикуларни филтер за издувне гасове. Наши возачи махом нису навикли да возе аутопутем на успону, него међуградским путем и због тога је већини тај партуикуларни филтер зачепљен. Када је тако, ствара се велика температура, загрева се изолација и гори поготово ако аутомобил пушта и мало уља - објашњава он.
Како каже, претходних дана углавном су француски аутомобили били у диму на новом аутопуту.
-"Пежо 207" београдских регистрација стар 13-14 година је потпуно изгорео. Возач је направио велику грешку кад је аутомобил почео да му кува пошто је подигао хаубу, а тада се под ударом ваздуха пламен толико распламсао да му није могла помоћи ни ватрогасна бригада да је била поред њега. Наравно, није имао противпожарни апарат као ни други возачи. Био је потпуно ван себе. Кренете на море и аутомобил вам заврши у пламену - истиче Драгић.
Други аутомобил који је спасавао био је "рено сеник" 2005. годиште црногорских таблица.
- Проблем код француских аутомобила је то што инструмент табла не препознаје загревање партикуларног филтера, па возачи не могу да виде да температура возила скаче. С друге стране, не долази до прокувавања возила у 20 метара, него неколико километара. Возач може да осети да аутомобил губи вучу, али нажалост, наши људи тада још више додају гас и форсирају док се не појави дим - описује Драгић.
Обојица возача чије је аутомобиле транспортовао имали су сличне реакције.
- Обојица нису могли да верују шта им се догодило. Када су схватили да су сви живи и здрави одмах су почели да размишљају колико их та штета кошта. Проблем је што многи возачи покушавају успон од 40 до 1.040 метара надмореске висине савладају тако што возе 140, 150 или 160 на сат у 20 минута, а то није могуће на старијим, недовољно исправним аутомобилима - упозорава Драгић.
Због тога возач шлепера има генерални савет за све који аутомобили иду дужи пут.
- Одржавајте аутомобиле, идите код сервисера. Не можете возити аутомобил на силу док вам не стане - закључује Драгић.
Кључни савети за савладавање успона на новом аутопуту
- Урадите комплетан сервис аутомобила пре него што кренете на пут, нарочито ако вам је возило старије производње
- Возите на око 2.000 обртаја у петој или шестој брзини
- Проверите исправност партикуларног филтера
- Повремено возите са искљученом климом
- Очистите хладњак
- Проверите исправност вентилатора
БОНУС ВИДЕО: Гужве на наплатним рампама и путевима Србије