Црногорци доминирају кокаинским рутама: За неколико месеци заплењено више од 20 ТОНА, а ово су ГЛАВНИ ПУТЕВИ
Више од 20 тона кокаина кријумчареног из јужноамеричких земаља ка Европи заплењено је у протеклих неколико месеци, и наводи се да је свим запленама заједничко то што су велики товари дрога пресретнути на добро утврђеним шверцерским рутама, наглашавајући да њима доминирају црногорски држављани.
Наводи се да се, хронолошки гледано, последња заплена кокаина догодила у Чилеу, а на броду који је пресретнут пронађено је 100 килограма дроге. Његова крајња дестинација била је Шпанија, али полиција је паклени план кријумчара открила док брод још није испловио из луке.
Црна Гора, Хрватска или Грчка - еко која дестинација је НАЈСКУПЉА!
СРБИЈА ЈЕ ЈЕДИНА ЗЕМЉА У РЕГИОНУ У КОЈУ МАКРОН ДОЛАЗИ: Васиљевић о предстојећој посети француског председника
ЦРНА ГОРА ТРАЖИ ЦРНО ЗЛАТО НА ДНУ МОРА Ускоро две нафтне платформе на Јадрану
Само две недеље раније, на теретњаку "МСЦ Гајан" у Филаделфији федерална полиција је пронашла 20 тона кокаина добро сакривених у бродским контејнерима. Теретњак је из Јужне Америке, преко Филаделфије, кренуо за Ротердам, највећу европску луку.
Осим што су у оба случаја ухапшени чланови посаде били Црногорци, уочљиво да шверцери протеклих година трговину наркотицима најчешће реализују морским путем. О томе колико је шверц кокаина морским путем (у лукама, на пловилима, отвореним морима, рекама) у порасту говори податак да је чак 70 одсто заплена које су се догодиле у периоду од 2012. до 2016. године одвиле су се на води.
Наводи се да је приметан и нови тренд у коришћењу бродских контејнера који се превозе на теретњацима, а разлог за све популарнију употребу јесте пре свега практичност и цена.
Подаци о заплени указују на то да се вец?ина кокаина транспортује из држава Анда (Колумбија, Венецуела, Еквадор, Перу, Боливија, Аргентина и Чиле) на главна потрошачка тржишта у Северној Америци и западној и централној Европи. Иако је рута из ових земаља ка Северној Америци због широке употребе вероватно најпрометнија када је реч о шверцерима белог праха, рута ка северној и централној Европи јача и расте са употребом ове дроге у европским земљама, подаци су наведени у извештају Канцеларије за дрогу и криминал УН.
ИСПЛАТИ СЕ БИТИ СЛУГА: Црна Гора НЕМА АВИЈАЦИЈУ, али добија РАДАР ДУГОГ ДОМЕТА од својих НАТО господара
СРБИЈА СЕ ГРАДИ Завршавају се локални пројекти ВРЕДНИ МИЛИЈАРДЕ
Хрватска постала "ДИВЉИ ЗАПАД": Погледајте масовну тучу ТУРИСТА у Сплиту! (ВИДЕО)
Наводи се да је током периода од 2012. до 2016, Колумбија била земља која се најчешће спомиње у вези са заплењеним кокаином који је намењен европским тржиштима (20 одсто свих спомињања у вези заплењеног кокаина управо креће из Колумбије), следи Бразил (16 одсто) и Еквадор и Доминиканска Република (по 9 одсто).
Лист наводи да ови подаци не треба да чуде будући да се узгој коке, биљке чијом се прерадом добија дрога, у највећој мери врши у овом делу света.
Крајње одредиште кокаина који стиже добро утврђеном кокаинском рутом најчешће су, због географског положаја, Португал и Шпанија, затим највећа европска лука у Ротердаму због високе фреквенције и великог броја бродских контејнера који са свих страна пристижу, а за њима следе Немачка и Белгија. На овај начин у Европу стиже четири петине свег кокаина који се продаје и конзумира у Европи.
Међутим, у последње време приметно да одређена количина дроге стиже до Европе, конкретно Балкана, такозваном источном рутом, а разлог томе су ригорозне контроле које се спроводе у лукама поменутих градова и држава. Тако су шверцери установили руту кроз Средоземље па све до румунске луке Констанца, чему у прилог говори и недавна заплена преко 100 килограма кокаина.
- Луке на западу, северу и југу Европе су "разрађене" и добро познате кријумчарима, али и полицијама и царинама, које се труде да детаљно прочешљају сумњиве контејнере. Управо због тога, шверцери кокаина налазе нове путеве којима дрогу допремају на европско тло. А како је владало мишљење да са истока Европе не долази кокаин, шверцери су то искористили и велике пошиљке су почели да шаљу том новом маршрутом - казао је раније саговорник "Блица" близак безбедносним службама.
Он је објаснио да је, пошто је Румунија земља Европске уније, даљи транспорт до централне Европе знатно олакшан због отворених граница.
- Нарко-дилери прате токове. Политичке, економске, саобраћајне. Сигурно је да су проценили да им кад кокаин стигне до румунске обале много лакше да га превезу до одредишта. А до Румуније мора да прође кроз цео Медитеран, Босфор. Румунија је у Европској унији и путеви ка западу, преко Мађарске, отворени су ка Аустрији, Словачкој, Немачкој - рекао је садоворник овог листа.
Он је додао да се роба из Румуније много мање контролише од оне која полази из средоземних или северноморских лука и камионима се транспортује широм Европе, а како се Румунија на северу граничи с Украјином, кокаин преко те државе може да се прокријумчари до балтичких земаља и северне Европе.
Наводи се да протеклих неколико година подаци о заплени Европске канцеларије за мониторинг дрога и зависности указују на одређену употребу југоисточне Европе као полазне тачке, где се спомиње важност балканске руте, па чак и "јачање балканског картела" за кокаин, који се преклапа са успостављеном рутом хероина.
СРБИЈА ЈЕ ЈЕДИНА ЗЕМЉА У РЕГИОНУ У КОЈУ МАКРОН ДОЛАЗИ: Васиљевић о предстојећој посети француског председника
УХАПШЕН МУШКАРАЦ У НОВОМ ПАЗАРУ: Пронађена опојна ДРОГА у стану
Неке заплене у балтичким земљама такође су довеле до расправе о још једном могућем пролазу за кокаин. Међутим, подаци сугеришу, прво, да се до сада употреба ових рута чини спорадичном, и, друго, да су оне од мање важности у поређењу са утврђеним примарним путевима, али могу указивати на ширење тржишта кокаина на исток, где су традиционално доминирали други стимуланси. Посебно се истиче и растуће тржиште у Руској Федерацији.
Наводи се да трговци кокаином користе широк спектар метода трговине који се развијају током времена као одговор на напоре надлежних у спровођењу закона. Поморски саобраћај омогућава транспорт великих количина ођедном, а од 2006. године дошло је до великог искорака ка коришћењу контејнера у те сврхе.
Навођ се да један од важнијих разлога свакако смањење трошкова, јер се кријумчарени наркотици натоварају на бродове који већ превозе терет. На тај начин је и посада теретњака "МСЦ Гајан" покушала да прошверцује 20 тона кокаина.
С друге стране, кријумчари неретко дрогу превозе са изузетно кварљивом робом, јер постоје процедуре које омогућавају да таква роба брже пролази кроз луке. Оваквом трговином значајно допирносе корумпирани званичници и радници у лукама.
ВРУЋЕ ТАЧКЕ! КАКО ИДЕ ПУТ ХЕРОИНА КРОЗ БАЛКАН: Кад прелазе границу гасе се камере, цариници пуштају да дрога уђе у земљу
УХАПШЕНА КРИМИ ГРУПА ИЗ СРБИЈЕ И ЦГ: Пронађена дрога вредна 8 МИЛИОНА, сумња се да су повезани са убиством Рогановића
Наводи се да је у нешто мањој мери, приметно и коришћење мањих приватних бродова који су у могућности да унесу велике количине кокаина у појединачне пошиљке, улазећи у Европу преко мањих лука.