МИСТЕРИЈА ПАДА ЛЕТЕЛИЦЕ: Зашто се војни ХЕЛИКОПТЕР СРУШИО - ПИЛОТИ користили телефон?
Према речима команданта Хрватског ратног ваздухопловства генерала Михаела Крижанца, стручњаци америчке војске ће покушати да спасу записе с дигиталних уређаја пронађених у мору.
У истрази о паду хрватског војног хеликоптера у море учествоваће и америчка војска, а један од главних задатака биће да се утврди да ли су пилоти током лета користили мобилне телефоне и да ли је то имало утицаја на несрећу.
PPRONAĐENO ТЕЛО НЕСТАЛОГ ПИЛОТА И ОЛУПИНА ХЕЛИКОПТЕРА: Истрага о паду војне летелице у току!
Учитељицу РАДУ ПРОТЕРУЈУ ИЗ ШКОЛЕ у Бару ЗБОГ ТРОБОЈКЕ: Изазвала БУРУ фотографијом из учионице! (ФОТО)
УЗНЕМИРУЈУЋЕ ИНФОРМАЦИЈЕ ИЗ ЦГ: Ево шта се дешава у Беранама пред долазак Ђукановића!
Према речима команданта Хрватског ратног ваздухопловства генерала Михаела Крижанца, стручњаци америчке војске ће покушати да спасу записе с дигиталних уређаја пронађених у мору. Он каже да је могуће да је реч о подацима са мобилних телефона погинулих пилота, а амерички експерти ће покушати да утврде да ли су их пилоти користили током лета и да ли је утиецало на њихову способност управљања хеликоптером.
У хрватској јавности круже бројне незваничне приче о узроку пада војног хеликоптера, за сада познато да посада хеликоптера путем радиовезе није пријављивала никакве проблеме за време лета. Пилоти другог хеликоптера, који су летели 200 метара изнад овог који се срушио, истражитељима су, наводно, рекли да нису приметили никакве неправилности у њиховом лету и да се хеликоптер само срушио у море.
Пилоти су обављали захтеван задатак бришућег лета изнад морске површине. Колико год у ХРВ тврдили да се ради о рутинском лету, то баш није тако, према Правилнику о летењу војних летелица, хеликоптери у бришућем лету лете од 30 до 100 метара изнад тла, а брзина лета је између 100 и 175 километара на сат.
Шта каже правилник?
У Приручнику америчке војске за обуку пилота на ОХ-58Д наводи се да тај лет карактерише недостатак визуалних сигнала, што може да изазове просторну дезоријентацију. У случају летења изнад мора, пилоти се упозоравају да морају да буду концентрисани на могуће препреке испред себе, као што су бове и лучки објекати.
Данијел Вуковић, инжењер ваздухопловства и инструктор хеликоптерских посада, указује на још један важан детаљ у обављању бришућег лета изнад мора.
- У лету на малим висинама на хеликоптер делује и тзв. ефект тла, који се манифестује кроз аеродинамичну интеракцију хеликоптерског ротора и тла, приликом чега долази до другачије слике струјања ваздуха у односу на лет на већим висинама. Близина тла при којем се овај учинак манифестује дефинише се као вертикална удаљеност хеликоптера од тла у подручју до отприлике половине пречника ротора - каже Вуковић.
Додаје да се у лету на таквим висинама као последица јавља смањење вертикалне брзине ваздушне струје па се пилот, једноставније речено, у лету хеликоптером на малој висини осећа као да му хеликоптер налази лебди на ваздушном јастуку. Према његовим речима, ефекат тла се јавља у лету изнад равних и тврдих површина, а исти је учинак значајно нарушен у лету изнад водених површина, па и шума и планина. То значи да лет хеликоптера "кајова" до 5,5 метара висине изнад мора није никако исто што и лет на истом подручју висина изнад тврдог тла.
- Зато треба утврдити на којој је висини летео, ко је одобрио такву тактику употребе, да ли је спроведена анализа свих ризика и, што је најважније, шта каже произвођач о оперативним ограничењима када се лети хеликоптером тог типа изнад водених, односно морских површина - објашњава Вуковић.
Исправност хеликоптера
Према писању медија, предмет занимања истражитеља биће и техничка исправност хеликоптера и тек након детаљног прегледа остатка хеликоптера знаће се да ли је било квара. Тај податак занима и произвођача хеликоптера, америчку компанију Бел текстрон, а према незваничним информацијама, и њени представници ће се укључити у истрагу.
Осим Хрватске и САД, у овом је тренутку око 100 хеликоптера те компаније налази се у војскама Грчке и Туниса и ако постоји системска грешка на летелици или се појавио неки други квар, произвођач то мора да зна и да о томе информише друге кориснике.
У Министарству одбране Хрватске нису одговорили на питања којом је брзином и на којој висини летео хеликоптер који је пао. У потрази за олупином палог хеликоптера и телом једног пилота Ратна морнарица користила је и аутономно подводно возило Ремус 100.
За Солану Острог штаб терориста?! Познати србомрсци подржали отимање СРПСКИХ СВЕТИЊА
"Вукли су његово тело по путу" Породица изнела детаље несреће у Чанићима у којој су ПОГИНУЛИ РОЂАЦИ
ТРАГЕДИЈА! ТЕЛО ПРОНАЂЕНО НА ПУТУ: Палио мотоцикл, па пао са зида и погинуо!
ЦЕО СВЕТ СЕ ТРЕСЕ: Земљотрес погодио Албанију и Црну Гору!
ПРВА НА ЛИТИЈИ СА ИКОНОМ У РУКАМА! ДЕВОЈЧИЦА БУДИ ЦРНУ ГОРУ: На распусту је било супер, ишла сам у цркву!