У БОСНИ ОТВОРЕН ДЕО АУТОПУТА КОЈИ НЕ ВУДИ НИКУД: Други део нема употребну дозволу
БиХ отворила деоницу аутопута која нема употребну дозволу, а неке деонице не воде никуд
Новоизграђена деоница аутопута кроз Босну и Херцеговину на делу коридора Вц између Будимпеште и Плоча затворена је у понедељак само десетак дана након што је пуштена у саобраћај, због проблема с употребном дозволом.
Прелазак на online трговину – једина нада за вашу фирму?
ЛАВРОВ СЛЕДЕЋЕ НЕДЕЉЕ У САРАЈЕВУ! Руски шеф дипломатије стиже 14. децембра
СЛОВЕНИЈА ПОТОПЉЕНА! Излиле се реке, поплављене стамбене зграде (ФОТО/ВИДЕО)
Испоставило се како надлежна фирма за нову деоницу аутопута није набавила употребну дозволу па је њено коришћење представљало ризик за све оне који су се одважили провозати тим правцем.
- Издали смо решење о забрани употребе објекта јер је то за нас још увек објекат у изградњи и такав ће бити док не добију дозволе - казао је локалним медијима Ејуб Салкић, главни грађевински инспектор Федерације БиХ.
Спорни објекат је деоница аутопута на правцу од Сарајева ка северу БиХ и наставак је раније изграђене аутопута од главног града БиХ до Зенице. Нових 11 километара аутопута заправо је зеничка заобилазница и олакшава пролаз правцем који је често био загушен јер пролази кроз котлину реке Босне, оптерећену густим саобраћајем магистралним путем, која је сада најважнија веза централних и северних делова БиХ.
Градња тих 11 километара трајала је пуних седам година, а из Аутоцеста Федерације БиХ то су објашњавали сложеном конфигурацијом тла те непредвидивим изазовима попут клизишта и подземних вода.
Новоизграђена деоница требало је свечано бити пуштена у промет 25. новембра, на Дан државности БиХ, али први аутомобили прошли су тек пет дана касније, а разлог је био у томе што фирма Аутоцесте није могла на време донети одлуку о томе колика ће бити цена путарине.
Аутопут на коридору Вц требао би кроз БиХ пролазити у дужини од 330 километара. За протеклих двадесетак година, колико се гради, довршено је тек око 150 километара, а неке деонице потпуно су бескорисне, као она у Посавини која води до места Свилај јер тамо још нема новог моста преко Саве. Исто важи и за ону која се управо довршава у Херцеговини између Буне и Почитеља јер тамо такође нема нити ће пре 2022. бити моста преко Неретве.