НЕ МАРИЈАН, НЕГО МАРИЈА: Најмлађи пилот Југословенске армије у документима се грешком водио као мушкарац (ФОТО)
Учествовала у Другом светском рату у борбама на Сремском фронту 1945. године.
Кажу да се неки људи роде за одређене професије као и да, по свом осећају, сами одреде свој животни пут још у раним годинама. То је свакако био случај и са Маријом Драженовић Ђорђевић која је још као мала, тачније у другом разреду, при школској посети аеродрому, одлично знала да ће бити пилот.
НАЈНОВИЈИ КОРОНА ПРЕСЕК: Данас мање новозаражених и преминулих него јуче
"ГЛЕДАМО У НЕБО И НАДАМО СЕ НАЈБОЉЕМ" У овом делу Србије нападао снег, људи забринути због воћњака (ФОТО)
СТРАШНА МЕЋАВА ПОГОДИЛА РЕГИОН - ТОРНАДО ЧУПАО КРОВОВЕ! Невреме стиже и у Србију! Метеоролози упозоравају на велике МРАЗЕВЕ и СНЕГ у наредним данима
Наиме, како је Марија причала у једном од интервјуа, пилоти су тада смели да провозају само учитељице, никако децу, због чега се Марија расплакала. Видевши то, пилот јој је пришао, питао зашто плаче, а када је рекла зато што није летела, он је узео за руку и одвео у авион. То је био њен први лет.
Марија Драженовић Ђорђевић рођена је 1924. године у Осијеку и била је прва жена пилот Ратног ваздухопловства НОВЈ и Југословенске армије, која је у саставу 113. ловачког пука учествовала у Другом светском рату у борбама на Сремском фронту 1945. године
Са породицом се рано преселила у Борово где се њен отац запослио. Тамо је са непуних петнаест година завршила пилотску обуку вешто летевши Злином XII и добила диплому као најмлађи пилот у Југославији и међу мушкарцима и међу женама.
Две године је радила као туристички пилот и требало је да постане инспектор али тада је избио Други светски рат и била је приморана да са родитељима побегне у Шабац где је остала до октобра 1944.
Одазвавши се врховној команди НОВЈ, прошла је кратку обуку у Панчеву, где је по завршетку распоређена у 113. ловачки пук у Руми. Летела је на Поликарпову По-2и Јаковљеву Јак-9 превозивши пошту и лекове.
УКРАЛА АВИОН И ОДЛЕТЕЛА У БОРБУ
Оно што је посебно занимљиво, за једну младу особу, посебно жену, јесте да је Марија, желећи да се директно бори против окупатора, једном приликом је украла авион Иљушин Ил-2 Штурмовик и дејствовала по првим линијама фронта. Пилотски великан и командант 113. ловачког пука, Арсеније Арса Бољевић ју је од тада увек водио у пару, па чак и када је било у питању бомбардовање немачког воза код Винковаца. То је био први борбени лет једне жене на Балкану, након чега је учествовала у још 60 борби и задатака. Након рата њен пук је пребачен у Скопље, где је летела равноправно и уз поштовање мушких колега све до 1947. године када је напустила војну каријеру и посветила се породици.
НЕ МАРИЈАН, НЕГО МАРИЈА!
Добила је више одликовања и друштвених признања, а оно што њену животну причу чини још интересантнијом, јесте да је када је документација њене ратне јединице сређивана, њеном имену додато слово Н, због чега је Марија постала Маријан. Због тога се дуго није знало да је међу пилотима Народноослободилачке војске Југославије била једна жена. Та неправда исправљена је крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година, када је о њеним делима почела да пише тадашња југословенска штампа.
Умрла је 6. октобра 1990. године и сахрањена је на Новом гробљу у Вуковару.