ХЕЛСИНКИ И ТАЛИН ПОСТАЈУ ЈЕДАН ГРАД: Финска и Естонија граде најдужи подводни тунел на свету! Путоваће се 30 минута!
Пројекат који ће скратити путовање између две престонице
Дана 26. априла 2021. године Финска и Естонија потписале су меморандум о разумевању, што је први корак ка изградњи великог железничког тунела Хелсинки (Финска) - Талин (Естонија) дугог 92 километра, а који би ишао испод Финског залива, што би две чланице ЕУ повезало и железничким коридором, а не само поморским као што је био случај до сад.
СТРАХОВИТА ЕКСПЛОЗИЈА КОД ШКОЛЕ У КАБУЛУ: На десетине мртвих и рањених, да ли је то масло талибана? (ВИДЕО)
"ЈЕВРЕЈИ ДА СЕ ИЗВИНЕ ЗБОГ УБИСТВА ИСУСА ХРИСТА" Порука из Америке опасно разљутила Израелце
ДА ЛИ ЈЕ НА ПОМОЛУ НОВИ РЕФЕРЕНДУМ О НЕЗАВИСНОСТИ ШКОТСКЕ? Партија која је то обећала на путу је да победи на изборима
Изградња железничког тунела испод Финског залива дугог 92 километра скратило би путавање робе и путника између две чланице ЕУ са два сата на само 30 минута и фактички два града које раздваја залив који је често у зимским месецима фактички залеђен претворио у један јединствени град.
За сад процена каже да би изградња оваквог тунела коштала око 14 милијарди евра, а ако се план реализује тунел би требао да постане оперативан између 2030. и 2035. године, ако се сви рокови испоштују омогућиће брзи превоз људи и робе између ова два града, с чиме би Скандинавско полуострво било још боље повезаније са земљама Централне Европе.
Ову руту тренутно опслужују трајкети и брзи путнички бродови, чије путовање траје од сат и шездесет и пет минута до скоро два сата. Рачун каже да трајекти годишње обаве 7,5 милиона путовања од Хелсинкија до Талина и од Талина до Хелсинкија.
Статистички подаци говоре да годишње Фински залив пређе осам милиона путника, а предвиђа се да би број до 2030. требао да скочи на невероватних 30 милиона, а нови тунел омогућио би лакше пребацивање и бољу везу два града.
Оно што планери тврде јесте да је ово најисплативији пројекат који би јако брзо повратио уложена средства у градњу јер би обим путничког и теретног саобраћаја због брзине транспорта био повећан за 30 посто више него што је то сада.
Основни подаци о тунелу Хелсинки - Талин
Тунел Хелсинки - Талин је пројекат Финско - естонске транспортне везе. Вођа пројекта је Регионално веће Хелсинки-Уусимаа у сарадњи са градовима Хелсинкијем и Талином, округом Харју, Финском транспортном агенцијом (ФТА) и естонским Министарством за економска питања и комуникације.
Град Хелсинки ће обавити порцену утицаја пројекта на животну средину, док ће ФТА анализирати техничке и економске захтеве око изградње тунела.
Округ Харју и градови Хелсинки и Талин покренули прелиминарну студију изводљивости изградње железничког тунела Хелсинки-Талин још у априлу 2014, а која је била завршена у фебруару 2015. године. Фокус студије био је на техничкој, економској и пословној одрживости овог железничког тунела. Министарства саобраћаја Финске и Естоније потписала су меморандум о разумевању (МоР) за сарадњу на пројекту ФинЕст Линк у јануару 2016. године.
Геолошки завод Финске (ГТК) завршио је акустичко-сеизмичка испитивања потенцијалних облога за предложени тунел још 2016. године. Конзорцијум компанија Ramboll Финланд, Сито, Страфица, Урбан Research и Поири Финланд одабран је за утврђивање финансијске одрживости и утицаја пројекта тунела, у фебруару 2017.
Очекује се да ће пројекат добити средства од Европске уније (ЕУ), приватних инвеститора и влада Финске и Естоније. Иначе у јуну 2016. године, ЕУ је одобрила 3,1 милион евра (3,3 милиона долара) за студије изводљивости пројеката тунела Хелсинки-Талин и ФинЕст пројекта паметне мобилности.
Са дужином од 92 км, тунел Хелсинки-Талин постаће најдужи подводни железнички тунел на свету по завршетку. Ширина тунела требала би бити 17 метара што ће омогућити саобраћај више возова. План предвиђа да ће у градњи бити коришћено и 60 специјализованих машина које ће за бушење тунела користити плазму како би што посап што пре био завршен.
Пројекат предвиђа и формирање великог вештачког насеља, односно стамбено пословна комплекса на средини Финског залива, као и још два насеља по три на финској страни и по један у Талину, који ће бити срце новог живота на Балтику. Вештачко острво ће се градити из техничких и безбедносних разлога, са задатком да буде излаз у случају нужде и да омогућава природну вентилацију. Острво ће заправо бити град будућности са енергетски позитивним статусом. У њему неће бити саобраћаја, аутомобила, гужви, већ ће кретање бити могуће искључиво пешке или бициклом.
Иначе тренутно се сваког радног дана 10.000 Естонаца превози фериботом на посао у Хелсинки, док десетине хиљада Финаца такође прелази супротним смером сваког викенда како би куповали алкохол, који је у Талину јефтињи него у Финској.
Дужи од железничког тунела испод Ламанша
Еуротунел испод Ламанша је дуг 50,5 км и повезује Фокстон у Уједињеном Краљевству и Кокел у Француској. На најнижој тачки тунел је на дубини од 75 метара. Тунелом саобраћа високобрзински Еуростар воз за путнички превоз и Еуротанел Шател за транспорт.
Идеја за везу појавила се још 1802, али је британска политичка елита и јавни притисак одгађао изградњу тунела због националне безбедности. Изградња Еуротунела, почела је 1988, а завршена је 1994. Почетна предвиђања буџета су била 4,650 милијарди фунти што је покрило око 80% цене изградње тунела.