НАЈБЕЗБЕДНИЈИ АЕРОДРОМ: Терористи би га радо напали, али немају НИКАКВЕ шансе!
Ако питате сигурносне стручњаке који је најсигурнији аеродром на свету, велика већина ће без задршке одговорити Бен Гурион у Тел Авиву
Као главни међународни аеродром у Израелу, ради се о великој и сочној мети за многобројне радикалне групе. Можда не изненађује чињеница да сигурносна служба на аеродрому доживи између 50 до 70 инцидената дневно, али итекако изненађује чињеница да тих инцидената нису свесни ни путници на аеродрому, ни медији.
ОВО ЈЕ СРПСКИХ РУКУ ДЕЛО: Борбена возила за Жандармерију направљена у Великој Плани (ФОТО)
Израелски стручњаци усавршили су састав који пружа оптимални однос између сигурности и лакоће путовања, и све потенцијалне претње решавају се брзо и лако, на местима где не могу угрозити добронамерне путнике.На Бен Гуриону путници не скидају ципеле, не одузимају се флашице са водом, не раде се детаљни прегледи пртљага, путници не морају да пролазе кроз масовне детекторе, али последњи напад догодио се пре више од 40 година, када су припадници јапанске Црвене армије, пристигли из Рима, бомбама напали друге путнике у простору за доласке.Ниједан авион који је полетео са Бен Гуриона никад није био отет нити разнесен.
Како успевају да постигну толики ниво сигурности?
Службеници на аеродрому Бен Гурион не траже бомбе и ножеве, они трагају за лошим намерама.
ЗА ДЛАКУ ИЗБЕГЛИ СМРТ: Пилот авиона успео да приземљи летелицу (ВИДЕО)
Док на америчким или европским аеродромима службеник гледа у монитор и тражити скривено оружје или експлозив, у Тел Авиву ће вас гледати у очи и постављати питања која су психолози дизајнирали како би изазвали реакцију код терориста.Терористи се по правилу не боје смрти, али се боје да ће бити ухваћени. Тешко је носити бомбу са собом и остати миран, а испитивачи на Бен Гуриону реагују на знакове нервозе.
Сумњиве шаљу на следећи ниво где се интензивније испитују, где боље истренирани стручњаци раздвајају потенцијално опасне од обичних људи који су нервозни због лета, кашњења или нечег трећег.
НАЈНОВИЈА ТЕОРИЈА: Ево шта је убило 62 путника у авиону компаније "Fly Дубаи" (ВИДЕО)
Бен Гурион се такође ослања на вишеструке кругове заштите, први сусрет са особљем аеродрома догађа се више од километар далеко од терминала, где се на кућицама проводи први кратки интервју са путницима док су још у возилу.Пролазе кроз још неколико кругова заштите, док на крају не стигну до свог авиона.
Док не прођу прва два круга, не налазе се у близини већих група људи, обрнуто од већине америчких и европских аеродрома, где сви путници стоје у масовним редовима за сигурносни преглед, који су идеалне мете за бомбаше самоубице.
КРАЂА ТРИКОМ: Овако Албанци "оперишу" по немачким аеродромима (ВИДЕО)
Израелске службе сигурности ослањају се и на квалитетне обавештајне податке, све агенције имају директну комуникацију са аеродромима, и редовно освежавају листе тражених и сумњивих особа, преноси Јутарњи.хр. Агенти који испитују путнике налазе се и на "check-in" шалтерима на другим аеродромима са којих крећу Ел-Алови летови за Бен Гурион.
Неколико пута већ су зауставили или ухватили потенцијалне терористе који су прошли редовне сигурносне провере на другим аеродромима.Путници који не привуку посебну пажњу испитивача могу од кућица пред аеродромом до свог терминала да дођу у само 25 минута, што је врло кратко време, ретко виђено у ваздушном саобраћају.
СИМУЛАЦИЈА АВИОНСКЕ НЕСРЕЋЕ: Овако је изгледао кобни лет "Џерманвингса" (ВИДЕО)
Са друге стране, такав ниво сигурности захтева бројно и врло добро обучено људство, које не долази јефтино.Ради се о решењу које би сигурно подигло цену ваздушног саобраћаја у Европи, и знатно успорило процес укрцавања путника.
УПОЗНАЈТЕ ОКЛОПНУ ЗВЕР: Путину представили Панишера - ново појачање руских специјалаца!(ВИДЕО)
Док кроз Бен Гурион годишње прође око 11 милиона путника, кроз британски Хитров пролази готово шест пута више. Било какво решење примењиво на европске аеродроме захтевало би њихово прилагођавање како би се на сложенији начин обрадио исти број путника који сада пролази кроз њих.