РАЗМЕЋЕ СЕ САМО СИРОТИЊА: Ако мислите да стичете статусне симболе куповином - ГРЕШИТЕ! Милионери су променили начин живота из корена
Уместо трошења новца на потрошачке производе, богати се све више окрећу ка неупадљивим, невидљивим, скупим добрима и услугама
Заборавите сјајне Ролексе и Луј Витон торбе - богати људи данас инвестирају више у образовање и здравље, а то показује да је дискретно богатство нови статусни симбол. Према социолозима, размеће се само сиротиња.
НЕМАЧКИ МИНИСТАР ЗДРАВЉА НАЈАВИО: Повластице за вакцинисане против корона вируса
ВЕЛИКИ УЛИЧНИ СУКОБИ У ШВАЈЦАРСКОЈ: Демонстранти гађали полицију флашама, они узвратили сузавцем (ВИДЕО)
ТАЛИБАНИ МАСАКРИРАНИ У АВГАНИСТАНУ: Службе безбедности потврдиле више од 150 елиминисаних за само 24 часа (МАПА)
У ери где масовна потрошња значи да и виша класа и средња класа могу да поседују исти луксузни бренд, богати напуштају материјалну средства и улажу у нематеријална као нов начин означавања статуса. То је оно што је социолог Елизабет Карид Халкет у свом чланку на Би Би Сију назвала неупадљивом потрошњом, насупрот очигледне потрошње.
- У суштини, показивање богатства више није начин означавања богатства. На пример, у Сједињеним Америчким Државама један одсто најбогатијег слоја становништва је потрошило на материјалну робу мање у односу на 2007. годину - написала је Карид Халкет.
То није само растући тренд међу милионерима - то се такође примењује и међу онима које Карид Халкет назива "аспиративном класом", групу коју она види као нову елиту. Она је описала "аспиративне" као високо-образоване људе, које дефинише "културни капитал, а не приходи".
- Ова нова елита цементира свој статус путем наговештавања знања и изградње културног капитала, а не уз помоћ потрошачких навика које иду уз њега - написала је социолошкиња.
- Због отвореног материјализма, богати улажу знатно више у образовање, пензионисање и здравље - од којих су сви нематеријални, а коштају много пута више него било која торбица која потрошач са средњим приходом може да купи - рекла је.
Улагање у образовање подстиче друштвену покретљивост
- Богати родитељи купују здравље за своју децу и пружају максималну образовну предност, почев већ од врхунске предшколске установе. У 2014. години, један одсто најбогатијег становништва је за образовање потрошило 860 одсто више од националног просека које се улаже у образовање - тврди она.
Уместо трошења новца на потрошачке производе, богати се све више окрећу ка неупадљивим, невидљивим, скупим добрима и услугама које им пружају време да стекну тај друштвени капитал и уложе га у своју децу.
- Размислите само о богатим породицама које троше милионе да живе на пешачкој удаљености од најбољих основних и средњих школа у држави, или онима који плаћају чак 60.000 долара за пут до елитног колеџа посредством приватног авиона - то је инвестиција у образовање како би својој деци обезбедили успешну будућност - сматра она.
И родитељи сами улажу у своје знање и достигнућа радећи све више, што је још један модеран начин означавања статуса.
Здравље и велнес такође означавају статус
Вог је раније објавио да су здравље и велнес постали статус луксуза, и то заиста има смисла.
- Културна елита троши релативно мало на производе за лепоту, али се опушта у вежбању, јер мисли да тела, као и храна, треба да изгледају природно - написао је новинар Финеншл Тајмса Сајмон Купер у анализи културне елите.
Неки добростојећи Њујорчании плаћају до 900 долара месечно за чланство у елитним теретанама са ригорозним поступком пријаве, приватним улазом и студио садржајем за инстаграм инфлуенсере, у којима часове држе и бивши олимпијци. Они чак нуде и ултра ексклузивно чланство за богате људе који пуно путују, а које кошта и до 26.000 долара.
Повратак природи и здрављу посебно је постао важан током пандемије. Сиротињи и новим богаташима је остало да се размећу упадљивим брендовима.