Срамно! ОЈАДИЛИ ПЕНЗИОНЕРКУ уз помоћ добро уигране ТЕЛЕФОНСКЕ ПРЕВАРЕ! Остала без уштеђевине коју је мукотрпно скупљала годинама
Пензионерка која је била жртва префригане и добро уигране телефонске преваре, остала је без огромног новца
Пензионерка Изабела живи у центру Ла Коруње и. 29. новембра је добила позив из своје телефонске компаније, са причом да јој нуде побољшање уговора, односно, 20 посто попуста на годину дана, у шта је у почетку сумњала.
- Рекла сам им не јер нисам имала доказ да су заиста из Мовистара и са бројем превара о којима се данас зна, била сам скептична - признаје она у разговору за АБЦ.
Комплетан списак ЗАБРАЊЕНИХ У СРБИЈИ: Јавност бруји о Северининој изјави, а ево ко је скупо платио своје поступке и речи
УЗБУНА У ЕВРОПИ, УПАЉЕН ЦРВЕНИ МЕТЕО-АЛАРМ! Упозорења не слуте на добро: Десиће се нешто што се ретко виђа!
КИНЕСКИ РАТНИ БРОДОВИ КРЕНУЛИ У АКЦИЈУ: У стању су високе приправности, браниће СВИМ силама домовину
Са обзиром на њено неповерење, "показали су ми све информације које су имали о мојој историји у компанији, знали су све о мом животу, до те мере да су ми послали информације са одговарајућим логом преко VhatsApp-a", објашњава она.
Тада је пристала да им да број своје картице како би јој наплатили 10 евра за поштанску пошиљку и рекли су јој да искључи мобилни. Када га је укључила, наплате су почеле само да стижу: три бизума (апликација која служи за слање и примање новца), трансакција од 2.000 евра и подизања од скоро 600 евра.
- Схватила сам да сам преварена и рекла сам саговорнику, назвала сам га лоповом, а он ми је рекао да ме не чује добро и прекинуо везу - прича она.
У наредним секундама, и готово без простора за маневар, Изабел је примила други позив. Било је то из њене банке, Банкинтер, од даме са благим, шпанским нагласком која јој је рекла да је звала из одељења за преваре јер су открили низ чудних кретања на њеном рачуну и да би могла да буду лажна.
- Тада ми се небо отворило када сам се осетила заштићеном својом банком - прича. Међутим, није ни слутила шта се крије иза тог позива. Изабел је била жртва софистициране преваре која се састоји од наставка преваре када особа већ зна да је жртва преваре и тражи помоћ.
- Током опсежног разговора са овом госпођом, који је трајао више од два сата, гарантовала ми је да је успела да поништи све наплате, прочитала ми је стање на рачуну и рекла да не морам да идем у своју банку сутрадан јер је већ било "све поправљено" - присећа се она.
Након великог страха, Изабел се опустила, али игноришући шта јој је тобожњи службеник банке рекао, сутрадан је чекала да се експозитура отвори да провери да ли је све у реду. Ту је уследио још већи шок.
- Тамо сам била свесна двоструке обмане, да ништа није поништено, као и низа скандалозних оптужби које су подигнуте против мене - каже она.
Проневера, коју је неколико минута касније пријавила полицији, износила је 23.000 евра подељених на 8 Амазон чекова у вредности од 10.000 евра, три бизума на 2.000, 4 оптужбе за путовања у "Ел Цорте Инглес" за више од 7.000 евра, као и неколико новчаних трансакција са њених и мужевљевих текућих рачуна. Месец дана након што је поднела тужбу и предала случај у руке адвоката, Изабел се још није чула са својим преварантима и није повратила изгубљени новац.
Она замера осигурању њене банке не води рачуна о ситуацији и да, упркос журби којом је упозорила на оно што се догодило, ни Амазон ни друге велике компаније умешане нису ништа урадиле да зауставе операцију.
- Само ми је Цаикабанк рефундирала уплату на Фнац-у, Преваранти све имају под контролом и играју се са вашим емоцијама и новцем - рекла је.
Истог дана када ју је банка обавестила о новој наплати од 1.200 евра изразила је сумњу да ће у наредним данима стићи још уплата, јер је њен рачун блокиран и још није могла да приступи изводу.
- Упропастили су ми Божић. Живим у страху - закључила је на крају.