СУЕЦКИ КАНАЛ ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ?! Ово су могуће нове ДВЕ руте, за све је крив "Евергивен"
Јапанске бродарске компаније траже начине да смање зависност од Суецког канала, па истражују могуће алтернативне правце повезивања источне Азије са кључним тржиштима у Европи.
Потрага за новим поморским путевима уследила је након недавне несреће брода Евер Гиве, у власништву једне од јапанских компанија, који се у марту заглавио у каналу са чиме је прекинут један од кључних економских поморских путева.
(УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО) "НЕ БИ НИ ТРЕБАЛО ДА ДИШЕШ" Испливао снимак језивог убиства затвореника, гушили га као Џорџа Флојда
КАТАСТРОФА СЕ СПРЕМА У АФРИЦИ: Евакуише се на хиљаде људи!
ВАКЦИНАЦИЈА НА "ЧИЗМИ" ТЕЧЕ ПУНОМ ПАРОМ! Гвоздена дисциплина и одговорност Италијана - све ближи нормалном животу
Више од месец дана после инцидента у Суеском каналу, његове последице се и даље осећају, а питање брода Евер Гивен још увек није решено. Египатски суд одобрио је захтев власти Суецког канала за заплену брода док власник, јапанска компанија Схоеи Кисен Каисха, не плати 737 милиона евра одштете.
Брод је ангажован за превоз терета из Кине до Ротердама од стране компаније Евергреен Лине са седиштем на Тајвану, а њиме је управљао локални капетан током вожње кроз канал. Египатске власти нису дозволиле власницима да истоваре терет са насуканог брода.
Следеће судско рочиште биће у недељу. Ако су бродовласници присиљени да плате вишемилионску казну, тада ће користи највише имати Русија и Кина, наводи Дојче веле.
- Јапанским компанијама је свакако веома разуман потез да барем прегледају алтернативне руте, мада морају бити свесни да свака од њих такође има недостатака - рекао је професор саобраћајне политике и система Универзитета Chosu Иосхитсугу Хаиасхи. Према њему, могућа су три пута, четврти је у фази израде.
Све алтернативне опције
Прва опција је пут око Рта добре наде у Јужној Африци, који је био уобичајена рута између Азије и Европе до изградње 193 километра Суецког канала у новембру 1869. Главни недостатак руте је што је много дужа а самим тим и скупља од осталих.
Друга опција је арктички пут преко северне Русије. Ова рута се све више користи због тање ледене плоче у летњим месецима, што је споредни ефекат глобалног загревања. С друге стране, бродска технологија је такође веома напредовала. Кључна предност руте је у дужини: уместо 38 дана потребно је само 19, што такође значи мању потрошњу нафте и самим тим мање загађења. Ако је 2010. само 11 бродова путовало 3.500 километара руским севером, тај број је нагло порастао прошле године на 133. Једна студија предвиђа да ће се број бродова повећати на 500 до 2030., до 2050. на 900.
Русија такође снажно фаворизује Транссибирску железницу за теретни транспорт. Инфраструктура је већ успостављена, иако неки сумњају у поузданост руске железничке инфраструктуре.
Године 2018. председник Русије Владимир Путин потписао је извршну наредбу у којој је међу циљевима за наредних 6 година навео да се време за превоз бродских контејнера железницом од руског истока до запада смањи на седам дана, а укупна количина превезеног терета по повећању овуда четири пута.
Једна јапанска компанија је у јануару почела да користи Транссибирску железницу за превоз терета и веома је задовољна: за превоз су потребне две недеље мање него морским путем и кошта упола мање од ваздушног транспорта.
Професор Степхен Наги са Међународног хришћанског универзитета у Токију истиче да постоје алтернативни путеви ризика. „Арктичка рута није доступна током целе године, а Транссибирска железница једноставно не може да поднесе количину терета. Истиче да би Руси и Кинези желели да се поменуте руте појачају, али с друге стране, то би закомпликовало односе Јапана са Сједињеним Државама.