НАПРАВЉЕН ПЛАН ЗА ДЕБЛОКАДУ СУЕЦКОГ КАНАЛА: Кључну улогу за померање теретњака одиграће трактори (ВИДЕО)
Грађевинском механизацијом склоњена је велика количина песка око брода како би се олакшало његово померање
Већ неколико дана брод за превоз контењера стоји заглављен у Суецком каналу и тиме угрожава глобални ланац снабдевања. У међувремену је осмишљен план за решавање овог проблема.
Брод компаније Евергрин, чија је дужина једнака висини небодера Емпајр Стејт Силдинг у Њу Јорку, од 23. марта стоји заглављен у каналу. Од тада се покушава померити ово пловило тешко 224.000 тона.
БЛИНКЕНУ ЈЕ УЗОР "РАТНИ ЗЛОЧИНАЦ"! Срби су је добро упамтили, амерички државни секретар на жестоком удару
НАЈВЕЋИ СТРАХ СВАКОГ ЗАТВОРСКОГ ЧУВАРА: Робијаш изазвао талачку кризу, а онда је све ескалирало (ВИДЕО)
КАДА ЋЕМО КОНАЧНО СКИНУТИ МАСКЕ? Суманута прогноза, трајаће дуже него што смо мислили - маска ће постати свакодневница
Грађевинском механизацијом склоњена је велика количина песка око брода како би се олакшало његово померање.
Челник управе за Суески канал Осама Раби изјавио је да ће данас покушати да реши проблем тракторима, а при томе да искористи ветар, плиму и осеку.
Истакао је да је са девет трактора јуче померен предњи део брода, а након што је претходно уклоњен песак.
Указао је да је у овом подухвату важно неколико фактора, међу којима су ветар, плима и осека.
У помоћ пристиже и Америчка морнарица стационирана на Блиском истоку. На деблокаду Суецког канала чекају посаде 260 бродова који морају туда проћи. Међу њима је и 13 пловила којима се превози стока.
Из Марине Трафица, посвећеног надзору поморског саобраћаја, нагласили су да се овај проблем може додатно закомпликовати ако се убрзо не реши, тачније може се повећати број бродова који ће чекати на пролаз кроз Суецки канал.
За решавање проблема ангажована је компанија Боскалис, иначе сестринска фирма низоземске компаније СМИТ Савејџ. Намерава да реши проблем почетком следеће седмице.
Петер Бердовски из Боскалиса је потврдио да ће покушати то да уради без склањања контејнера са брода дугог 400 метара и широког 59 метара. Навео је да су на путу два трактора вучне снаге од скоро 400 тона. Очекује да ће доћи током овог викенда.
Као значајно означава то што предњи део брода није у потпуности заглављен у песку и блату, што би могла бити олакшавајућа околност. Нада се да ће ово, као и очекивана плима од 40-50 центиметара током идуће недеље допринети померању брода.
Бердовски је казао да постоји и план Б, а то је да се искористи кран којим ће се склонити контејнери. По његовом мишљењу, морало би се склонити 600 контејнера како би брод био лакши. Али, указао је да би то могло бити врло изазовно, јер се око брода налази пустиња. Зато се поставља питање где оставити контејнере.
Раније су стручњаци упозорили да би решавање овог проблема могло да потраје данима, можда чак и седмицама.
Претпоставља се да се брод попречио у каналу због јаких удара ветра. Због тога друге компаније страхују да ће изгубити много новца чекајући да се он помакне.