СВИ СУ АЛАРМИРАНИ, ДРАМА И ДАЉЕ ТРАЈЕ: Једна од најпрометнијих трговачких рута изненада обустављена
Управа Суецког канала саопштила је данас да је привремено обуставила саобраћај
Осам реморкера већ два дана покушава да ослободи гигантски брод-контејнер "Евергрин" заглављен у јужном делу канала.
ПОНОВО СЕ НЕСМЕТАНО ТРГУЈЕ: Суецки канал оспособљен за транспорт, саобраћај успостављен!
БЛОКИРАНА НАЈПРОМЕТНИЈА ТРГОВАЧКА РУТА: Суецки канал затворен!
"Крофна економија" постаје реалност за многе: Одбацивали су је, а онда је пандемија узела маха
"Евергрин", брод дугачак колико је Емпајер Стејт Билдинг висока, који под заставом Панаме превози терет између Азије и Европе, насукао се у уторак дијагонално у уском, вештачком каналу који дели континенталну Африку од Синајског полуострва, након што је изгубио способност управљања усред јаког ветра и прашине, саопштила је управа Суецког канала.
Сада блокира транзит у оба смера кроз један од најпрометнијих светских канала превоза.
Компанија за поморске услуге ГАЦ издала је саопштење за клијенте у којем се наводи да се напори за ослобађање пловила настављају, али да услови ветра и велика величина пловила "ометају операцију".
Софтвер за праћење бродова приказује пет реморкера који окружују "Евер Гивен" и још три која се крећу ка њему. Бродски ГПС сигнал показује само мање промене у његовом положају током последња 24 сата.
Неколико десетина бродова, укључујући друге велике бродове-контејнере, танкере који превозе нафту и гас и бродове који носе жито, чекају на оба краја канала стварајући поморски застој какав није виђен годинама.
Јапански власник огромног "Евергрина" извинио се данас због инцидента који омета глобалну пловидбу.
Шоеи Кисен, извинио се због "огромне забринутости" коју је инцидент изазвао осталим бродовима и њиховим власницима.
Он је додао да са својом компанијом и локалним властима ради на томе да брод исплови, али "операција је изузетно тешка".
Отприлике 30 одсто светске запремине бродских контејнера дневно пролази кроз Суецки канал од 193 километра и око 12 одсто укупне светске трговине све робе.
Шпедитерски стручњаци кажу да ће неке компаније можда бити приморане да преусмеравају пловила око јужног врха Африке, што би додало око недељу дана путовању, ако се блокада не оконча у наредних 24 до 48 сати.