"Та врста структуре не би требало да буде тамо, то је грозно" - Зашто је зид био на крају писте?
Авионски експерти сматрају да би се службеници аеродрома у Јужној Кореји требали суочити с озбиљним питањима у вези с бетонским зидом у који је авион ударио, при чему је погинуло 179 људи.
Водећи експерт за ваздушну сигурност Дејвид Лирмаунт рекао је за Sky News да је судар са зидом на крају писте био "кључан тренутак" катастрофе.
- Не само да нема оправдања, мислим да је то на граници криминала - навео је.
Сведоци су известили да су видели велики број птица око писте непосредно пре несреће, а контролни торањ упозорио је пилота на могућност судара с птицама. Минут касније авин је послао сигнал за помоћ. Када је авион слетео из другог покушаја у 9:03, његов стајни трап није био активиран.
Лирмаунт верује да су људи у авиону имали добре изгледе за преживљавање након што је пилот спустио авион на тло упркос великој брзини.
- Пилот га је лепо спустио с обзиром на околности. Авион се кретао врло брзо, али је клизао по тлу - напоменуо је.
Кад је стигао до краја писте и ударио у зид, авион је готово тренутно уништен.
- Та врста структуре не би требало да буде тамо. То је грозно. То је невероватно грозно - поручио је Лирмаунт.
Међународна ваздушна лука Муан отворена је 2007. и постала је саобраћајно регионално средиште на југу земље. Њоме управља државна Кореа Аирпортс Цорпоратион. Сателитске карте показују да је бетонска конструкција много година стајала на јужном крају писте близу периметралне ограде. Садржи инструментални систем за слетање који помаже пилотима да слете ноћу или кад је видљивост лоша.
Заменик министра одбацује оптужбе
У већини ваздушних лука ти су системи постављени на склопиве структуре.
- Имати тврди објект на удаљености од око 200 м или мање од краја писте, никад пре нисам видео нешто слично", додао је Лирмаунт. У случају да авион није ударио у зид, Лирмаунт верује да би пробио ограду, прошао улицу и вероватно се зауставио на суседном пољу -
- Било је довољно простора да авион успори, заустави се. И мислим да би сви били живи... пилоти би можда претрпели неку штету пролазећи кроз заштитну ограду или нешто слично. Али чак мислим да би могли преживети - истакао је.
Заменик државног министра саобраћаја Јо Јонг-ван навео је да дужина писте од 2.800 метара није допринела несрећи и тврдио је како је зид изграђен према индустријским стандардима.