ГРАДОНАЧЕЛНИК НОВОГ САДА ЂУРИЋ: Очекујемо да просечна зарада до 2025. године буде 1.300 евра
Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић говорио је данас у емисији "Јутро" на Првој телевизији о повећању плата у Новом Саду, реконструкцији улица, изградњи паркинг места, као и о субвенцијама за куповину бицикала.
Град Нови Сад постао је све атрактивнији за инвеститоре, а први човек Новог Сада истакао је да се тек очекује улагање у индустријску зону.
- За нас је то био врло значајан дан, отварање нове фарбрике "Континентала", која је отворена и запошљава око 300 људи уз високу развојну технологију, где се производе контролне табле за аутомобиле. Надам се да је то тек њихов почетак улагања у радну зону Каћ. Подсетио бих да је Север 4 , индустријска зона која се простире на око 900 хектара и ту имамо пет фабрика као што су Лир, Континентал, Нидек. Трудимо се да привучемо инвеститоре тако што желимо све да их саслушамо и брзом администрацијом их привучимо. Желимо да им у што краћем року издамо дозволе за рад јер је то нешто што је значајно за инвеститоре, да што пре крену да послују.
У 900 ИТ компанија ради око 12.000 људи
Градоначелник је упоредио просечну зараду Новосађана, која је скочила дупло у односу на пре 10 година и нагласио да је у плану да она достигне чак 1.300 евра.
- Пре 10 година просечна зарада била је 420 евра, а сада је 877 евра. Требало би да просечна зарада износи 950 евра, али ипак чекамо званичне статистичке податке како бисмо могли то да објавимо. Током 2025. године очекујемо да просечна зарада у Новом Саду буде 1.300 евра. Тренутно код нас долази до миграције запослених и међусобно се фирме утркују и људи прелазе из једне у другу, не би ли пронашли што боље кадрове. У нашем граду постоји 900 ИТ компанија у којима ради око 12.000 људи и ту долази до размене запослених и самим тим то утиче на повећање цене раде у Новом Саду.
Прошле године Град је уложио 2,2 милијарде динара у путну инфраструктуру
Град Нови Сад много улаже у реконструкцију улица, а на питање које улице ће ове године још бити обновљене Милан Ђурић је рекао:
- Прошле године Град је уложио 2,2 милијарде динара, заједно са Покрајином Војводине. Велики радови су се обављали крајем прошле године, реконструисано је око 28 километара саобраћајница. Ове године из буџета је издвојено милијарду и 700 милиона динара. Оно што је важно јесте Булевар ослобођења који води ка Мосту слободне, тај булевар није реконструисан до сада, а то ћемо радити током јула и августа.
Још једна подземна гаража код Железничке станице
Што се тиче паркинг места у Новом Саду, око чега се често води полемика, градоначелник Милан Ђурић објашњава:
- За сада радимо две гараже, једна је у Улици Модене, у самом центру града, а друга је код зграде Бановине. То је укупно око 440 подземних паркинг места, а након тога нас очекује и уређење тог простора испод код ће бити гараже. Након тога нам остаје Трг републике и Шафарикова улица, где ће се налазити још две гараже које ћемо радити. У будућности нас очекује и још једна подземна гаража код Железничке станице јер људи с оправдањем ту имају проблем око паркинга јер је плава зона и не могу да оставе аутомобил.
Током ЕПК имали смо 561.000 ноћења
Нови Сад је прошле године био Европска престоница културе, а Ђурић истиче да су бенефити за град били велики и да се наставља са улагањем у културно наслеђе за будуће генерације.
- Шест хиљада извођача прошле године посетило је Нови Сад из 35 Европских земаља и 4.000 програма које је наш град имао током прошле године. То се свакако одразило и на број туриста, имали смо 561.000 ноћења, а то показује да је Нови Сад туристички град и наравно ту нећемо стати, настављамо да градимо културне станице.
Имамо око сто километара бициклистичких стаза, зато смо се определили за градњу пешачко-бициклистичког моста
Нови Сад је први град у Србији који субвенционише куповину бицикала и до сада је 3.000 грађана имало прилику да од субвенција себи омогући превозно средство, рекао је градоначелник.
- Ми смо 2020. године кренули са субвенцијама за куповину бицикала и до сада смо субвенционисали нашим суграђанима око 3.000 бицикала. Имамо око сто километара бициклистичких стаза, зато смо се определили за градњу пешачко-бициклистичког моста. Око 13% становништа користи ове двоточкаше, што је веома похвално, а ми се трудимо да тај број повећамо. Као што сам рекао, сада радимо још два правца бициклистичких стаза, а то је Нови Сад – Футог, а други је Нови Сад – Ирмово, два правца који имају 12 километара нових стаза. Дакле желимо да и та два дела града повежемо, затим и да се повежемо са сремском страном и спојимо са Европском рутом ЕуроВело 6.