УРБАНИСТИЧКИ САН НОВОГ САДА СЕ ОСТВАРУЈЕ: Гради се нови четврти мост, архитекстонски бисер града, повезаће Срем са Бачком (ВИДЕО)
Овај савремени мост са три пилона, биће изграђен у продужетку Булевара Европе, а ресорни министар Томислав Момировић проценио је да ће у наредних месец и по дана бити започета изградња, те да ће тај пројекат бити завршен до 2024. године.
Урбанистичи сан Новосађана, четврти мост на Дунаву, ускоро би требало да постане стварност, јер је пре неколико дана Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, издало локацијске услове за његову изградњу.
Овај савремени мост са три пилона, биће изграђен у продужетку Булевара Европе, а ресорни министар Томислав Момировић проценио је да ће у наредних месец и по дана бити започета изградња, те да ће тај пројекат бити завршен до 2024. године.
-Као Влада, када инвестирамо водимо се са два принципа, једно су високи европски стандарди, а друго је цена. Желимо да цена буде оптимална, а стандарди највиши – наводи министар Момировић.
Проф. Богдановић : Три моста нису довољна, Град има преко 350.000 становника и 120.000 возила
Према речима руководиоца израде Студије смарт плана за Град Нови Сад, проф. др Вука Богдановића, Новом Саду три моста нису довољна, ако се узму у обзир статистички подаци од прошле године који показују да град има преко 350.000 становника и око 120.000 регистрованих возила.
– Овај мост ће дати посебан квалитет нашем граду. Иначе, кроз Србију пролази најдужи део тока Дунава од 583 км, а ово ће бити први мост на тој дужини, који ће имати изванредну бициклистичку инфраструктуру. Одрживи развој саобраћаја заснован је на квалитетном бициклистичком саобраћају, те ћемо и о томе водити рачуна. Мост ће омогућити растерећење најфреквентнијег путног правца у граду, од Моста слободе до Железничке станице дуж Булевара ослобођења. Све раскрснице на том потезу су под великим саобраћајним притиском. Такође, мост ће повезати државне путеве, Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду – нагласио је Богдановић говорећи о оправданости и бенефитима изградње новог моста.
Декан ФТН: Потребна инфраструктурна повезаност
Питање развоја Новог Сада у будућности јесте питање опредељења према коме делу ће се наш град развијати, каже декан Факултета техничких наука хидроинжењер Срђан Колаковић.
– Сматрам да Нови Сад треба да усвоји планска документа која ће предвидети да ли ће се развијати према Веретнику, ауто-путу или десној обали Дунава. Ако је ово последње опредељење, онда је потребно да се са тим делом направи и инфраструктурна повезаност, дакле, мора се омогућити саобраћајна комуникација – каже за НС уживо декан Факултета техничких наука Срђан Колаковић.
Вучевић: Мост био уцртан планом давне 1963. Године
Милош Вучевић, градоначелник Новог Сада, открио је да се на Генералном урбанистичком плану Новог Сада из 1963. види да је тада био уцртан мост чија изградња сада почиње, као и да је Нови Сад већ тада постао оптерећен саобраћајем.
– Данас смо коначно у могућности да остваримо изградњу новосадског 4. моста, који неће бити само архитектонски бисер и модерни симбол Српске Атине, већ ће допринети редефинисању начина на који ће Нови Сад и његови становници живети и функционисати наредних деценија, претварајући сремску страну града у главну резиденцијалну област са изузетном перспективом, док ће бачка страна остати онај ‘стари’ Нови Сад, али и привредно-индустријски амбијент – навео је Вучевић.
НОВИ МОСТ У БРОЈКАМА
- Траса је дужине 2,58 и састоји се од три деонице
- Вредност радова је 127 милиона евра
- Биће широк 29,4 метра са по две саобраћајне траке у оба смера, са пешачком И бициклистичком стазом.