5 невероватних чињеница о WC-ima у авиону: Мокрење на Француску, озледа гениталија...
Ко би рекао?
Ако сте икада путовали авионом дуже од два сата, велике су шансе да сте користили авионски WC. Доносимо вам 5 занимљивих чињеница о том незаобилазном делу сваког дужег лета.
1. Нужда у кутију. Без обзира на то колико гласно хрче особа у седишту поред вас или колико гласно вришти дете два реда испред вас, будите срећни да нисте били међу првим путницима авиона икада. Током експанзије овог превозног средства 30-их и 40-их година прошлог века, авиони нису имали посебне просторије са тоалетима па су нужду вршили у кутије или канте које би се при турбуленцијама готово увек преврнуле. Прве шоље појавиле су се крајем тридесетих година, а до средине четрдесетих особље је после лета морало ручно да их празни.
НИ У АУТОБУС НЕ МОЖЕ! Обукла је белу хаљину, али због ДЕТАЉА на задњици, беже од ње! (ФОТО)
2. Чарлс Линдберг је мокрио на Француску. Познати авијатичар Чарлс Lindbergh одрадио је свој легендарни прекоокеански лет из Њујорка у Париз 1927. године, па се убрзо после слетања срео са краљем Џорџом В. С обзиром на то да је лет трајао 33 сата, краљ је питао Линдберга како је током дугог лета вршио нужду. Овај му је одговорио како се помокрио у алуминијску посуду коју је бацио из авиона изнад Француске.
3. Забележен је један случај озледе гениталија. Систем који се темељи на пнеуматском вакууму, којег данас користе сви авиони, користи снагу притиска како би из шоље избацио измет без пуно течности како се не би додатно оптерећивао авион. Звук који чујете приликом пуштања воде може бити гласан и помало узнемирујућ, али ово углавном није опасно. Кажемо углавном јер је 2006. године забележен случај жене која је пустила воду док је још седела на шкољци те је тако створила својеврсну баријеру вакууму и тако се заглавила на шољи. Пошто су је стјуардесе ослободиле прегледао ју је лекар који је установио да је задобила озледе усмина што је резултирало значајним крварењем.
4. Формула 1 међу WC-ima. Одређени модели Аирбуса, углавном они произведени око 2007. године, имају WC-e који имају неверојатну усисну снагу. У једној демонстрацији забележена је брзина одвода од преко 200 км/х. Велике брзине су нужне кад одводи иде испод путничке кабине до септичких танкова у позадини авиона.
5. Постоји разлог зашто још имају пепељаре. Иако се у авионима више не сме пушити, сигурно сте у WC-ima приметили пепељаре. Разлог томе је – злу не требало. Иако се не сме пушити, у случају да неко од путника запали у WC-u, због високог ризика од пожара, боље је да има одговарајуће место на које ће бацити цигарету него да је баца, на пример, у канту или шољу.