НИСМО МИ КРИВИ ШТО КЛИКЋЕТЕ! Ви бирате голу певачицу уместо науке! Овај чланак ће вас разбеснети
Ћао. Данас ћу те звати Иван јер не знам како се зовеш. Надам се да ти неће сметати. Ово ти је цлицкбаит. Добро није баш неки цлицкбаит јер те нисам намамила. Видео си ово већ 1000 пута, Иване.
Ћерка покојног хрватског певача Дина Dvornika, Ella Дворник написла је једну веома интересантну тему, која се односи на кликбејт наслове и на диктирање трендова од стране публике. Тачније, објаснила је како о зашто медији често пишу и неким вулгарнијим темама, а ређе о оним корисним и научним. Преносимовам њен блог:
Ја ти, Иване, обожавам цлицкбаит чланке јер се осећам увек као да је Божић. Велики је поклон, али можда је разочаравајући, али свеједно је поклон ако ме разумиеш. Нисмо незахвални.
"Нећете веровати што се десило овој панди кад је покушала појести грану"
Није јој се ништа десило, знамо то и ти и ја, Иване… Само јој је грана запела међу зубима па ју је хистерично покушала извадити из уста. Помало сам разочарана некада јер није било оно што сам хтела да буде, зашто увек кликнемо на те глупе наслове? Коментари су углавном најзабавнији део сваког чланка, мораш се сложити. Рецимо сигурно си већ скапирао да једна панда у Кини може изазвати коментаре о Анти Павелићу! Једна мала слатка панда изазове и усташе и четнике и све могуће и немогуће теме.
Заправо ако мало боље размислиш чланак није нимало занимљив као оно што се испод њега дешава. Мени су ипак најдражи цлицкбаит чланци о нашим људима. Је л' тако?
На њима се стварно забавиш, рецимо неки дан је изашла вест да је једна наша цура била у друштву неког згодног старијег ђ-а. Људи су се толико изнервирали што су то прочитали да су још 15 минута након бесно коментарисали чланак.
"Шта објављујете ову кур*етину?’’
‘’Зашто не пишете ништа о младим и перспективним људима?’’
‘’Више ме занимају вести о науци и људима који чине добра дела.’’
Наравно да лажу, Иване.
Не занима нас ништа од наведеног, само се правимо, а ево како то знамо:
Лекција број 1
Сваки медиј који жели зарадити довољно новца овај месец да плати своје новинаре и уреднике и њихове доприносе на пензију мора писати о темама које су занимљиве.
Сваки медиј који има добро техничко особље које зна основе Google Analyticsa, ће занимљивим сматрати оно на што се највише кликће. Ако напишу чланак о дечку из Африке који је с 3 жице успео створити струје за цело своје село и на то кликне 500 људи, то се не сматра занимљивим, Иване. Свакако је занимљиво, нема сумње у то. Нико од нас то не би могао направити, али… Покрај тог дечка из Африке стоји један banner. На том banneru пише нешто типа ‘’ново пиво од 0,75л’’, и тај banner је видело 500 људи. Портал за сваки преглед тог bannera добије новац. То ти је Иване доста пара. Знам да ти можеш свашта са 100 куна, Иване, али шта може један портал са 100 куна? Сигурно не може платити новинара да пише 25 чланака о новим изумима за вас 500 којима је то занимљиво, али не довољно да би шеровали или коментарисали. Не. Јер лажеш, Иване, јер ти је ипак певачица која је обукла прекратку сукњу занимљивија пошто је на њен чланак кликнуло 100 000 људи и добила је преко 1600 коментара, и неколико њих је било твоје.
СКАНДАЛОЗНО ПРИЗНАЊЕ! Полицајац зауставио возило и признао да пуцају само у црнце! (ВИДЕО)
Лекција број 2
Кад напокон кликнеш на линк о певачици у кур*инској сукњи, видећеш да та иста певачица има и Гучијеве штикле од 8000 куна.
‘’Наравно да их није зарадила својим певањем већ је**њем’’ – написаће Анте први коментар. Мислим реално ‘’Ко је она? И зашто о њој пишете?’’ – наставиће Марко. И заиста ‘’одакле јој паре да стално хода у ципелама од 8000 куна?’’ – рећи ће Лана. Сви ће се наставити чудити у коментарима том чланку, њеној сукњи, тим штиклама, провераваће њену кредитну способност, таговаће пријатеље, неки нови људи ће сазнати за њу, разговор ће се разбуктати до размера интернет атомске бомбе… неки ће писати колумне о томе и чак ће бити и у вестима, ИВАНЕ! А шта је с оним малим из Африке који је успео да напаја село са три жице??
Портал који је ту вест о сукњи објавио је већ у првих 2 сата зарадио 4000 куна од приказа новог пива, а успут је добио и 1400 нових пратилаца који исто желе лечити фрустрације у коментарима.
Чланак ће у рекордном року прећи преко 100 хиљада кликова и тако ће дечко који гледају Google Analytics отићи уреднику и рећи "Напишите још један чланак о овој жени, убила је" , неће писати о малом дечку у Африци јер да ти је он био битан дао би му више подршке својим кликовима и коментарима.
Лекција број 3
Ти ипак никада нећеш научити, Иване.
Нећеш научити да вредиш 20 липа. Можда ти се то чини мало јер ти је мама рекла да те не би дала ни за сав новац на овоме свету, али у дигиталном свету ти вредиш 20 липа. Да живиш у Швицарској вредро би још више, ал живиш у Хрватској и то ти је такав ЦПМ, Иване.
У сваком случају ти једној пивари вредиш 20 липа, и једном порталу вредиш 20 липа и тој певачици вредиш вероватно још више од тога. Самим тиме што си кликнуо и написао коментар си нахранио многе новинаре и уреднике и купио си нове Гучијеве ципеле певачици. Можеш се ти сад љутити на мене и већ спремати нови коментар о усташама и четницима, али ја ти заправо само желим помоћи, али ти то не видиш… јер видиш и чујеш само што желиш чути, а то је да те ја сад нервирам.
Ја ти кажем, пријатељу мој изнервирани, ако не желиш читати чланке у будућности о певачици у краткој сукњи немој кликнути на њега кад га видиш. Сваки пут кад кликнеш она добије још један нови чланак. Медије не занима је л' се теби она свиђа или не свиђа. Клик вреди 20 липа и вреди без обзира да ли си ти срећан или несрећан . Постоји већ формула код одређених људи и сви знамо да ћеш кликнути.
Рецимо, јако те живцирала моја прва колумна, Иване. Знам, видела сам колико те то болело читати. Некима је била супер па су зато кликнули, и ето мене опет ове медеље и опет пишем. Због тебе и због преко 100 хиљада људи који су кликнули на њу. Није ме нико назвао да се издере на мене што сам те наживцирала, или што си био злобан у коментарима… Не, Иване… Назвали су ме да ми кажу како су сретни успехом, како су сретни што ти постојиш и што кликћеш и што си нам свима платио режије овај месец. И ако мислиш да певачица плаћа њима да пишу чланке о њој, опет се вараш. Ти плаћаш те чланке. Ти својим очима особе која конзумира садржај и рекламе, плаћаш ПР особи која те нервира. Зар није предивно како свет некада функционише? Иване, ти си у бити себи најгори непријатељ и пријатељ људима којима не желиш бити.
Али није све тако сиво, Иване. Немој плакати. Можда научиш ускоро да то има и неких добрих страна. Рецимо ако има ужасно лош дан на послу и full се желиш на некоме искалити само кликни на ту мини сукњу, Иване. Кликни на њу и реци што те све живцира… Реци оном изнад себе да је глуп! Увреди некога, распиши се! Шта те боли брига, Иване! И онако ти не може нитко ништа преко екрана. Распали се, можда и о теби изађе чланак ако увредиш неког политичара па и ти будеш познат на пет минута.
То је исто рецимо јако популарно сада. Сигурно си кликнуо на такав чланак бар 20 пута. Знам да си сад живчан јер видиш да је тексту крај, а осјећаш се као да ниси ништа научио и као да си се full јако иживцирао.
Али схвати, Иване, да си се иживцирао на овај чланак само зато што си одлучио кликнути на њега иако си знао да ће те иживцирати. Написала сам ти у наслову, Иване, рекла сам ти да не кликнеш, и ти си свеједно кликнуо. И сад си живчан, и ја сам ти крива. Можда идући пут будеш паметнији, Иване… Кликни на панду, купи то ново пиво и немој се нервирати.