НИКО ВАС НЕ ШПИЈУНИРА! Ово је ТАЈНА како вам интернет ЧИТА МИСЛИ и избацује РЕКЛАМЕ на одређен садржај
Виша математика!
Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо на друштвеним мрежама и интернету праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима.
О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход "Гугла" за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.
Ово је први знак ОБОЉЕЊА ДИСАЈНИХ ПУТЕВА! Докторка објашњава како да га СПРЕЧИТЕ!
20 романтичних порука које ће ОБРАДОВАТИ вашу вољену особу
ОГЛЕДАЛО ДУШЕ: Ево шта БОЈА очију говори о вашој ЛИЧНОСТИ
Потребно вам је нешто од беле технике, лаптоп или неки кућни апарат, на Гуглу сте прво упоређивали цене, потом можда и купили то што вам треба, али када сте касније поново отворили претраживач, затрпале су вас рекламе за производе за које сте били заинтересовани.
Та појава се у маркетингу зове дигитално ретаргетирање.
- Намеће нам се разним методама, што више што мање откривеним или скривеним. Једна од традиционалних метода - праћење понашања корисника је коришћење кукија (колачића). Малих података, делова података који су на вашем уређају, вашем претраживачу који просто настају вашим коришћењем интернета. Прате вас кроз више веб страница и омогућавају неке друге методе - објашњава Вишња Црногорац из компаније информационих и комуникационих технологија.
Интернет оглашивачи и посредством телефонских апликација долазе до података о томе за које смо производе заинтересовани, а да ми и не слутимо да им прећутно дозвољавамо да то користе.
- Неке од ових техника можда не видимо на први поглед када приступамо одређеној веб-страници. Оно што је сигурно је да би требало да будемо обавештени о овим методама и да имамо право да неке од њих одбијемо. Да одбијемо анализу нашег коришћења интернета и наших личних података за одређене маркетиншке сврхе - напомиње Вишња.
Многи сајтови које користе милиони широм света су увезани. Џимејл налог може бити повезан са Јутјубом као и са Фејсбуком. Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима.
- Сви кликћу океј не знају ни шта кликћу, нико ни не прочита, а у ствари добар део тога се односи на праћење твоје ај-пи адресе одакле си дошао и где идеш даље и уз помоћ разних маркетиншких алата поново те ретаргетирају, то се прати на друштвеним мрежама и онлајн - напомиње Душан Жица маркетиншки стратег.
За Јутјуб без реклама посебно се плаћа. Постоје и бесплатни програми који блокирају рекламе, али је њихова функција ограничена. За безбеднију претрагу на Гуглу која не оставља трагове постоји инкогнито мод. О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход "Гугла" за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.