Верује се да је ГРЕХ да се ТРУДНИЦА венча у ЦРКВИ! Свештеник коначно открива ПРАВУ ИСТИНУ - "Требало би да се ЧИНИ ОВАКО"
Раније се примењивало правило друговенчаних, а данас је пракса другачија
Свети апостол Павле пише: "Све ми је дозвољено, али све не користи: све ми је дозвољено, али не дам да ишта овлада мноме. Јела су за стомак и стомак за јела, али ће Бог и једно и друго укинути. А тело није за блуд него за Господа, и Господ за тело".
Свака ствар која нам причињава задовољство, потенцијално је опасна за нас, јер се на те ствари човек лако навикне и оне му ако не пази постају окови, сматрају свети оци. Осећај телесне насладе који прати интимне односе, Бог је усадио у човека како би му олакшао испуњење заповести, али тек ступањем у брак.
Међутим, данас се ступа у односе и пре обавезивања пред Богом, што је у директном сукобу са хришћанским правилима. Младе тако ступају пред олтар у благословеном стању, те се поставља питање какав је став Цркве и сматра ли она то грехом.
Молитва СВЕТОМ архангелу МИХАИЛУ - Помолите се за спасење ДУШЕ, ове речи штите и дају снагу
ДА СЕ НЕ ОБРУКАТЕ - Ево које ЦВЕЋЕ се БИРА за САХРАНУ, а које за друге прилике, постоји велика разлика
На ово питање одговорио је протојереј ставрофор Душан Колунџић образлажући како се овај чин у ствари тумачи и да ли постоје нека одступања у пракси, то јест да ли је према тумачењима СПЦ грех да трудница изговори "да" пред црквеним олтаром.
- Света тајна брака назива се и венчање, јер се младенцима на главе стављају венци, као некада победницима на олимпијским и другим витешким играма. О томе Свети Јован Златоусти говори: 'Венци, као победни знаци, мећу се зато што су брачници били неприступни блуду и непобеђени сада могу ући у брачну собу'.
- Дакле, венци на главе младенцима стављају се као награда за њихов целомудрен живот пре брака, за остварено девичанство с обе стране. Зато се другобрачницима (ако обоје ступају у други брак) не стављају венци на главу, обзиром да већ имају иза себе брачно искуство. Исти значај имају и упаљене свеће, које се дају вереницима при Чину обручења. Упаљене свеће у рукама новоневесника означавају чистоту њихова живота, светлост њихових врлина и светлост благодати Свете тајне брака.
- Из ових наведених примера награђивања младенаца за целомудрен живот пре ступања у брак, јасно је да бременитост младе одудара од ових венчаних дарова. То што се у пракси дешава супротно жељи Цркве, да младенци у брак ступе чисти и чедни, знак је попустљивости пред савременим начином живота. У патријархалном друштву свака девојка, већ са 18 година, па и раније, била је испрошена за младића кога су изабрали, прихватили девојчини родитељи, а младић је женио девојку коју је често први пут видео приликом прошевине. За дивно чудо, већина тих бракова се одржавала доживотно.
- Данас се младић и девојка забављају по неколико година, често живе заједно, ступају у брак касније, у тридесетим годинама, па онда није чудо да девојка и затрудни пре брака. А да не би водила дете при венчању, младенци прибегавају венчању пре порођаја, дакле док је млада још у благословеном стању. Црква, у таквим случајевима, бира мање зло: невољно дозвољава венчање, сматрајући то икономијом, нужном попустљивошћу, насупрот једноставним одбијањем венчања. Или би можда, у том случају, требало применити венчање другобрачних, слично ранијем правилу, ако би неко црквену веридбу прекинуо или један од обручника умро, преживели би се венчавао по чину другобрачних.
- Пошто је ово питање углавном у облику 'не ваља се', што за последицу може имати нешто негативно, па чак и несрећно у браку, благодат Божја, призвана од стране свештеника који венчава, деловаће на младенце без обзира на њихово раније огрешење, поготово ако се обоје, пре обручења и венчања, исповеде и покају за своја огрешења и добију разрешење од надлежног свештеника.