Милена Радуловић и Данијела Штајнфелд инспирисале покрет подршке “Кад будеш била спремна”!
Реч је о покрету, не о рекламној кампањи, који је настао спонтано, како би се жртвама сексуалног насиља пружила подршка.
На београдским улицама осванула је светлећа реклама на којој се постепено, слово по слово, карактер по карактер, појављује порука: “Када будеш била спремна”. Убрзо је овај слоган препознатљиве типографије почео да преплављује друштвене мреже.
Реч је о покрету, не о рекламној кампањи, који је настао спонтано, како би се жртвама сексуалног насиља пружила подршка и дао одговор на питање које један део јавности поставља жртвама: зашто нису рекле раније?
#KadBudesBilaSpremna покрет је настао у главама креативаца ДИРЕЦТ МЕДИА Унитед Солутионс, подстакнутих жељом да охрабре жртве да поделе своје приче искључиво када буду спремне и поруче им да за време које им је потребно не треба ником да се правдају.
- Србија јесте традиционална земља, али често негује конзервативне вредности. Такође, по питању сексуалног насиља, нажалост, нисмо едуковани и не говоримо отворено и често. Зато не изненађује чињеница да се у јавности, након храбрих исказа жена, појаве реченице "Па зашто раније ниси рекла?" или "Зашто баш сад?" Иако су неки људи ово питање употребили као оружје за ниподаштавање жртава и темељ за неповерење, велики број је поставио питање из истинског неразумевања проблема. - каже Стефан Гајић, арт директор у ДИРЕЦТ МЕДИА Унитед Солутионс.
Иако је ситуација сложена и често делује конфузно и компликовано, одговор због чега жртве нису иступиле раније је, према званичним образложењима терапеута који се баве жртвама сексуалног насиља, врло једноставан – време. Да би жртве јавно проговориле о проблему, морају да буду спремне, а за сваку жртву то је индивидуално.
- Управо смо ово хтели да прикажемо. У сарадњи са Алма Quattro креирали смо поруку која илуструје време и подиже свест о томе колико је оно важно жртвама сексуалног, али и другог насиља.
Да би се цела порука "Кад будеш била спремна" исписала потребно је време. Слоган се појавио када је био спреман, баш као што је и жртва иступила када је била спремна - поручују из Дирецт Медије.
Додатну вредност покрету је дала и Јана Оршолић дизајном јединствене типографије. Јана је визуелни уметник и уједно једна од најгласнијих када је овако осетљива тема у питању.
У ДИРЕЦТ МЕДИА Унитед Солутионс кажу да су и мушкарци жртве сексуалног насиља и да свакако једна оваква порука треба да буде упућена и њима, те да свака прича заслужује пажњу и уникатна је сама по себи.