DETALJI PROJEKTA KOJI BEOGRAĐANI SANJAJU 60 GODINA: Od Železnika do Mirijeva stizaće se za samo 38 minuta
Beograd će posle više decenija iščekivanja za oko šest godina dobiti prvu liniju metroa
Beograd će posle više decenija iščekivanja za oko šest godina dobiti prvu liniju metroa.
Vučić: Spomenik Stefanu Nemanji sporan zato što neki ne žele da Beograd bude srpski grad (FOTO)
Tri nova brenda ekskluzivno na CarGo Batleru uz 50% popusta: Sarma bar, Tamam Kebab i Skara
Trasa duga 21,3 kilometra, od početne stanice u Železniku, pa do poslednje u Mirijevu prelaziće se za samo 38 minuta (linija metroa ići će od Železnika preko Žarkova, Banovog Brda, Sajma, Beograda na vodi, Trga republike, Dorćola i Zvezdare sve do Mirijeva).
Kada bude izgrađen, metroom će se putovati tri puta brže nego danas autobusima i tramvajima. Radovi na izgradnji metroa u prestonici započeće ove godine, rok za završetak radova je 2027. godina, a čitav projekat koštaće 1,82 milijarde evra.
Najsloženiji projekat
Stanko Kantar, direktor JKP "Beogradski metro i voz", kaže da se nikada u našoj zemlji ništa složenije nije radilo, ali i da Srbija nikad nije bila bliža metrou.
- U aprilu će biti doneto idejno rešenje za depo na Makiškom polju kod Ranžirne stanice, da bi krajem godine počela nasipanja i izgradnja. To će biti početak radova na beogradskom metrou. Čekamo i usvajanje plana generalne regulacije šinskog sistema, koji će definisati sve buduće linije metroa i gde će se tačno nalaziti stanice. Plan je da se pojedine postojeće trase "BG voza" nadovežu na metro. Cilj je da šinski sistem bude primaran za prevoz građana, jer je to najbezbedniji i najudobniji način prevoza, kao što je u svim velikim metropolama - kaže Kantar
On dodaje da bez dobrog prevoza nema razvoja jednog grada.
- Beograđani neće mnogo osetiti gradnju metroa. Na delu od Železnika do Makiša, odnosno Žarkova, u dužini od 2,5 kilometara, metro će ići iznad zemlje. U ostatku grada građani neće ni videti gradnju metroa, koji će se kopati na velikim dubinama. Tako će stanica na Trgu republike biti na dubini od čak 35 metara.
- Makiško polje će biti mesto gde će kretati čitava kompozicija. To je izuzetno važno, jer kad pogledate saobraćajne studije, videćete da je u Beogradu za saobraćaj najopterećeniji upravo Bulevar Živojina Mišića kod Sajma. Tu zaista prolazi veliki broj automobila jer ogroman broj građana dolazi iz pravca Čukarice, Barajeva i Obrenovca. Kad bude gotov metro, saobraćaj će biti dosta rasterećeniji - kaže Kantar.
Međunarodni konkurs
Što se tiče samog izgleda stanice, naš sagovornik objašnjava da će one biti jedinstvene u svetu.
- Ove godine biće raspisan konkurs za arhitektonsko rešenje stanica, a one će svakako biti jedinstvene, od načina izlaska iz stanica do osvetljenja i drugih estetskih rešenja. Zanimljivo je i što će se koristiti najmodernija tehnologija za isgradnju, a isporuku samih vozova radiće Francuzi - dodaje on.