FOLIĆ: Centar Beograda postaje PEŠAČKA ZONA! Kreće sa radom "Vrabac" servis! (MAPA)
Uživanje u novoj zoni
Širenjem pešačke zone oko Knez Mihailove ulice, ka Obilićevom i Kosančićevom vencu, sve do Savskog šetališta, centralna gradska zona narednih pet godina dožicveće značajne promene.
26. juna nijedan Beograđanin NEĆE otići na posao, a razlog će ostatku Srbije naterati suze na oči
NOVI MOST KREĆE SA IZGRADNJOM SLEDEĆE GODINE: Čuvaće sećanje na stari Savski a biće funkcionalniji!
Prema tvrdnjama glavnog urbaniste Milutina Folića, nijedna točka ovog šetališta neće biti udaljena više od 200 metara od najbliže saobraćajnice. To potvrđujeu i detaljne studije, koje su rađene pre početka samog projekta.
- Za saobraćaj ostaju porhodne Pop Lukina, Brankova, Maršala Birjuzova do garaže, Carice ilice, Nikole Spasića, Čuburina i Ivan-begova, i na njima će biti parking mesta. Ovim je prilaz pešačkoj zoni obezbeđen – kaže Folić.
- Oko cele pešačke zone postavljaju se potapajući stubići, koji će po potrebi biti spuštani, pa je prilaz kolima hitnih službi omogućen. Zbog ovih vozila, između bašta restorana moraće da postoji prostor od 3,5 metara - dodaje on.
Svi ulazi u "centralno šetalište" biće nadgledani 24 časa, a u okviru Sekretarijata za saobraćaj postojaće služba koja će pratiti ulazak i izlazak vozila.
- Snabdevanje prodavnica biće moguće samo od 6 do 10 sati ujutro, i to vozilima težine do 3,5 tona. To su omanji kamioni koji neće uništiti pločnike. Vozila koja se nađu u pešačkoj zoni van ovih termina, biće višestruko kažnjavanje kada ih podigne služba "Parking servisa". U vanrednim slučajevima u zonu će moći da uđu i teži kamioni, ali po dobijanju dozvole Sekretarijata za saobraćaj. Tada će se obavezno postavljati zaštita pločnika od gume ili fosni, kako se ulica ne bi uništavala - kaže Folić.
Zato su sve banke čije se poslovnice ovde nalaze, kao i "Lutrija Srbije", svoje sefove već izmestile. Prolaz ka Narodnoj banci ostaje prohodan.
Ono što je žitelje Varoš kapije najviše brinulo jeste problem parkiranja usled širenja pešačke zone, kao i razdaljina koju će stariji morati da pređu od saobraćajnice do kuće.
- Širenjem pešačke zone "skinuli" smo oko stotinak mesta za parkiranje, a njim smo nadoknadili sa još dodatnih 200 mesta u garaži na Obilićevom vencu, koja se otvara 1. jula. U njoj će po specijalnim uslovima biti obezbeđeno parkiranje za stanare pešačke zone, koji će mesečno parking-mesto plaćati 6.000 dinara. Ujedno, od septembra, ispod šoping-mola u Rajićevoj imaće na raspolaganju još 450 parking-mesta - ističe gradski urbanista.
Specijalizovanim električnim vozilima "Vrabac servisa" stariji sugrađani će besplatno moći da se prevezu od ulice do kućnog praga. Vozila će kružiti zonom tokom čitavog dana, a do stanara će dolaziti i po pozivu. Služba će imati spisak žitelja koji imaju prioritet u korišćenju ove usluge. "Vrabac servis" napravljen je po ugledu na Ljubljanu, koja je takođe dobila prostor za šetače.